DionysosDale Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Lurer på å lage meg en mini-server/top-set box med VIA's Mini-ITX hovedkort. Har hørt rykter om at disse ikkje går så bra ilag med linux enda. Stemmer dette? Er det noen her som har testet linux på noen av disse kortene? Dionysos Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Jeg har en epia m10000 nehemiah. funker utmerket under linux. foretrekker helst freebsd, funker flott der og. www.linitx.org - sjekk der. Lenke til kommentar
DionysosDale Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 Sweet Var det noe pes å sette opp? Hvilken distro brukte du? Tenkte å prøve Gentoo på den... Når er først er inne på temaet Mini-ITX (veit dette ikkje har noe med linux å gjøre). Hvor mye strøm bruker M1000? Har tenkt å bruke den med en Seagate 60 Gb disk og en Pioneer 16x Slot-In DVD spiller. Holder det med en 52 W High Green powersupply til Mini-ITX eller må eg bruke noe større? Tenkte å mekke kabinettet selv. Dionysos Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 ingen hovedkort sammen med fullsize dvd og hd funker med high-greenen. du kan søke etter flexatx/flex-atx hos microplex. kjøpte en fortron/source flexatx psu derfra. gentoo skal funke smooth ja. men jeg har mest erfaring med freebsd og itx. egentlig. Lenke til kommentar
DionysosDale Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Hmm... disse strømforsyningene var store og har vifter. Finnes det ikkje noen mindre uten vifter som bråker? Tenkte å lage maskinen så liten så mulig og med minst mulig støy. Dionysos Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 flexatxpsu'en bråker heller lite. men, hvis du absolutt vil slippe vifter må du finne noen psuæer ala high green med høyere watt. finnes linker på linitx.org Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå