ATWindsor Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Majoriteten av brukerne trenger ikke filkopiering og søk som fungerer greit? Jeg skal ikke ta stilling til om kritikken er riktig, men det framstår for meg som relativt underlig å framstille de temaene som bagateller eller "sære behov" AtW 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Man har da cp i Terminal for kopiering. Og find kan enkelt søke igjennom nettverksdisker sålenge disse er montert opp i filsystemet -- alt uten å behøve tredjepartsløsninger! Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Majoriteten av brukerne trenger ikke filkopiering og søk som fungerer greit? Jeg skal ikke ta stilling til om kritikken er riktig, men det framstår for meg som relativt underlig å framstille de temaene som bagateller eller "sære behov" Jeg er en temmelig avansert bruker, og jeg savner ikke noe særlig funksjonalitet i Finder. Windows Explorer er bedre på noen områder, men det er ikke snakk om store forskjeller i bruk. Når det gjelder søk fungerer dette fantastisk på det meste, men som det sies indekserer ikke spotlight nettverksdisker uten at dette slås på manuelt. Lenke til kommentar
Savant Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Jeg oppgraderte for et par timer siden og AirPlay Mirroring funker aldeles ikke som det reklameres for. Jeg har en iMac mid 2011 og seneste programvare på Apple Tv. Det er kun lyden som blir ført over til tv'n mens bildet er helt fryst og oppdateres hvert minutt. Det er ikke bra nok til å kunne kalles "lag" engang. Helt umulig å bruke. HJELP!! TIPS PLEASE!! Jeg har forøvrig superbredbånd med 30 Mb linje, så problemet kan jo ikke ligge der heller. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Når det gjelder søk fungerer dette fantastisk på det meste, men som det sies indekserer ikke spotlight nettverksdisker uten at dette slås på manuelt. Stemmer, og som en "temelig avansert bruker" så har heller ikke jeg noe problem å slå på indeksering av nettverksdisker ved hjelp av kommandolinjen. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Jeg oppgraderte for et par timer siden og AirPlay Mirroring funker aldeles ikke som det reklameres for. Jeg har en iMac mid 2011 og seneste programvare på Apple Tv. Det er kun lyden som blir ført over til tv'n mens bildet er helt fryst og oppdateres hvert minutt. Det er ikke bra nok til å kunne kalles "lag" engang. Helt umulig å bruke. HJELP!! TIPS PLEASE!! Jeg har forøvrig superbredbånd med 30 Mb linje, så problemet kan jo ikke ligge der heller. Jeg ble ferdig med min installering, og jeg har prøvd det uten problemmer, macbook air, sitter på 3-4mbit linje. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 140 kroner? Det var billig. Hvor kan jeg kjøpe dette og legge inn på min PC? Lenke til kommentar
Savant Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Jeg oppgraderte for et par timer siden og AirPlay Mirroring funker aldeles ikke som det reklameres for. Jeg har en iMac mid 2011 og seneste programvare på Apple Tv. Det er kun lyden som blir ført over til tv'n mens bildet er helt fryst og oppdateres hvert minutt. Det er ikke bra nok til å kunne kalles "lag" engang. Helt umulig å bruke. HJELP!! TIPS PLEASE!! Jeg har forøvrig superbredbånd med 30 Mb linje, så problemet kan jo ikke ligge der heller.Jeg ble ferdig med min installering, og jeg har prøvd det uten problemmer, macbook air, sitter på 3-4mbit linje. Grattis. Mulig Mac'n min trenger en tur ned i asfalten først. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 140 kroner? Det var billig. Hvor kan jeg kjøpe dette og legge inn på min PC? Hvis du vil installere Mountain Lion på en PC som ikke er produsert av Apple så ligger det flere guider på nettet. Bruk Google. Lenke til kommentar
bardd Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Jeg bryr meg ikke om de 200 s.k. nyhetene og forbedringene, så lenge Apple ikke klarer å lage en Finder som fungerer.Det finnes flere alternativer til Finder der ute for folk som har spesielle behov:http://mac.appstorm.net/roundups/utilities-roundups/5-alternatives-to-the-os-x-finder/Jeg skulle virkelig ønske at brukere og datajournalister ikke ble til den grad blendet av "ting som skinner" Er vel bedre at datajournalister i slike tester dekker funksjonalitet som majoriteten av brukeren trenger, istedet for å bruke masse tid på noen sære behov som enkelte personer har...?Gadd ikke å quote resten av gnålingen din men virker som meg på at et par enkle Google-søk kunne løst problemene dine. Så du mener det å kunne finne et dokument raskt når det befinner seg på et nettverksdisk eller å kunne problemfritt kopiere mellom diskene er et spesielt behov??? Jeg har investert over 20k i en datamaskin for å kunne jobbe raskt og effektivt! For meg virker det VELDIG spesielt at folk kjøper en datamaskin til 20-25k for å kunne dele ting på FB..., men mindre man er 14 da... 1 Lenke til kommentar
bardd Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Når det gjelder søk fungerer dette fantastisk på det meste, men som det sies indekserer ikke spotlight nettverksdisker uten at dette slås på manuelt.Stemmer, og som en "temelig avansert bruker" så har heller ikke jeg noe problem å slå på indeksering av nettverksdisker ved hjelp av kommandolinjen. OK, da trenger jeg antakeligvis litt hjelp. Jeg har slått på indekseringen av mine 2 NTFS-formaterte nettverksisker. mdutil -i on -E status viser Index enabled. Derimot så er selve søk-funksjonen i Spotlight / Finder inaktiv (det skjer ingenting for å si det på godt norsk...) Lenke til kommentar
Newton Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) Jeg bryr meg ikke om de 200 s.k. nyhetene og forbedringene, så lenge Apple ikke klarer å lage en Finder som fungerer. Har nettopp installert Windows 8 og den nye Windows Explorer er en sann fryd. Nylig skulle jeg kopiere en betydelig mengde data fra harddisken til Bitcasa. Finder gav opp etter 3 timer med en feilmelding om at Ds.store allerede eksisterte (so what??? erstatt den, eller spør brukeren hva som skal gjøres!!!). Samme menge data ble feilfritt kopiert i løpet av 25 minutter vha. Windows Explorer. Om jeg ikke tar helt feil så må du laste ned en installasjonsfil og installere deres software for å bruke Bitcasa i OS X, som bl.a sørger for at du kan reallokere mapper til nettskyen og aksessere mapper i nettskyen via Finder. Da kan det vel tenkes at problemet ligger i Bitcasas software for OS X, eller er du 100% sikker på at problemet du beskriver utelukkende skyldes Finder i OS X? Endret 25. juli 2012 av Newton Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 140 kroner? Det var billig. Hvor kan jeg kjøpe dette og legge inn på min PC? Hvis du vil installere Mountain Lion på en PC som ikke er produsert av Apple så ligger det flere guider på nettet. Bruk Google. Trenger jeg guide for å installere det? Er det så vanskelig? Er det ikke bare å putte inn en DVD da? Lurte bare på hvor jeg kunne få kjøpt det jeg? Lenke til kommentar
bardd Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Jeg bryr meg ikke om de 200 s.k. nyhetene og forbedringene, så lenge Apple ikke klarer å lage en Finder som fungerer. Har nettopp installert Windows 8 og den nye Windows Explorer er en sann fryd. Nylig skulle jeg kopiere en betydelig mengde data fra harddisken til Bitcasa. Finder gav opp etter 3 timer med en feilmelding om at Ds.store allerede eksisterte (so what??? erstatt den, eller spør brukeren hva som skal gjøres!!!). Samme menge data ble feilfritt kopiert i løpet av 25 minutter vha. Windows Explorer. Om jeg ikke tar helt feil så må du laste ned en installasjonsfil og installere deres software for å bruke Bitcasa i OS X, som bl.a sørger for at du kan reallokere mapper til nettskyen og aksessere mapper i nettskyen via Finder. Da kan det vel tenkes at problemet ligger i Bitcasas software for OS X, eller er du 100% sikker på at problemet du beskriver utelukkende skyldes Finder i OS X? Jeg har installert en "virtuell" Bitcassa folder både i Windows og OS X (det funker på akkurat samme måte som SkyDrive, Drpbox osv.). Feilen oppstod kun i OS X. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 140 kroner? Det var billig. Hvor kan jeg kjøpe dette og legge inn på min PC? Hvis du vil installere Mountain Lion på en PC som ikke er produsert av Apple så ligger det flere guider på nettet. Bruk Google. Trenger jeg guide for å installere det? Er det så vanskelig? Er det ikke bare å putte inn en DVD da? Lurte bare på hvor jeg kunne få kjøpt det jeg? Jeg vet du kun er her for å trolle, men for å igjen svare på spørsmålet ditt. Det finnes flere guider på nettet hvordan du kan kjøpe Mountain Lion og installere det på en datamaskin som ikke er produsert av Apple. I likhet med mye annen software så er Mountain Lion kun tilgjengelig som en digital nedlasting. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 OK, da trenger jeg antakeligvis litt hjelp. Jeg har slått på indekseringen av mine 2 NTFS-formaterte nettverksisker. mdutil -i on -E status viser Index enabled. Derimot så er selve søk-funksjonen i Spotlight / Finder inaktiv (det skjer ingenting for å si det på godt norsk...) Der har vi problemet ditt. OS X har ikke native støtte for å skrive til NTFS partisjoner (3. part som f-eks fuse finnes). Anbefaler deg å bruke exFAT som er støttet av begge OS. Lenke til kommentar
bardd Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 OK, da trenger jeg antakeligvis litt hjelp. Jeg har slått på indekseringen av mine 2 NTFS-formaterte nettverksisker. mdutil -i on -E status viser Index enabled. Derimot så er selve søk-funksjonen i Spotlight / Finder inaktiv (det skjer ingenting for å si det på godt norsk...)Der har vi problemet ditt.OS X har ikke native støtte for å skrive til NTFS partisjoner (3. part som f-eks fuse finnes). Anbefaler deg å bruke exFAT som er støttet av begge OS. I Snow Leopard funket dette "out of the box". Først i Lion ble dette fjernet. Jeg har 2 4 TB disker som er som er fulle, så reformatering er ikke en løsning... Lenke til kommentar
Newton Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Jeg har installert en "virtuell" Bitcassa folder både i Windows og OS X (det funker på akkurat samme måte som SkyDrive, Drpbox osv.). Feilen oppstod kun i OS X. Så da er det minst to muligheter. 1. At årsaken til problemet ligger i OS X Finder. 2. At årsaken til problemet ligger i Bitcasa sin egen software for OS X, som du har installert. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Dersom man må søke i tusenvis av dokumenter på en nettverksdisk så er løsningen å løsrive seg fra filsystemet, ikke "en bedre filutforsker". Seriøst, vi har i 2012 så mange berikende arkiveringsløsninger for både filmer, musikk, bilder og dokumenter at en filutforsker i sin grunnleggende natur er håpløst gammeldags. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Jeg oppgraderte for et par timer siden og AirPlay Mirroring funker aldeles ikke som det reklameres for. Jeg har en iMac mid 2011 og seneste programvare på Apple Tv. Det er kun lyden som blir ført over til tv'n mens bildet er helt fryst og oppdateres hvert minutt. Det er ikke bra nok til å kunne kalles "lag" engang. Helt umulig å bruke. HJELP!! TIPS PLEASE!! Jeg har forøvrig superbredbånd med 30 Mb linje, så problemet kan jo ikke ligge der heller. Hva slags dekning har du til det trådløse nettet? Nei, jeg snakker ikke om antall streker i menylinja, men f.eks. overføringshastighet som er oppgitt når du alt-klikker på AirPort-symbolet. Samt hvilken kanal og PHY-modus som er oppgitt. Og for å eliminere en feilkilde: koble Apple TVen din til routeren med nettverkskabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå