sndrem Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Heisann Nå skal jeg snart inn til førstegangstjeneste og skal være ett år i Bardufoss. Kunne tenke meg å ha med et kamera med bedre bildekvalitet enn iphone 4, gjerne med mulighet for bilder i raw-format og helst vanntett og støtsikkert. Det må også kunne ta bilder i relativt lite lys og batteritiden bør være noenlunde. Er dette for mye å be om? Har et nikon d90 + diverse objektiver, men det blir for stort å ta med seg. HD-filming er også et pluss, men ikke et must. Takk for svar! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Det er mulig det er for mye å be om. Olympus TG-01 er vanntett og støtsikkert, men støtter ikke RAW. Canon S100, Canon G-1X, Fujo, X10, Panasonic LX5/LX7, og Sony RX100 er ikke vanntette, men støtter RAW. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Bardufoss, Indre Troms. Var stasjonert på Setermoen i min tid, det er vel en 3-4mil unna. Aldri har jeg sett så fantastisk nordlys som der. Lenke til kommentar
sndrem Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 Var redd for at det ble for mye å be om. Hmm, får ta turen opp og se hvordan hverdagslivet blir først. Vil helst ha så god bildekvalitet som mulig, så får jeg heller kjøpe en vanntett pose eller noe til når kameraet blir liggende i sekken. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Vanntett pose og en av de beste kompaktene tror jeg du vil fint klare deg med. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Har selv tjenestegjort i Ingeniørbataljonen i Skjold som ligger noen mil utenfor Bardufoss mot grensen og selv var jeg ikke veldig fotointeressert den gangen, men i vanlig tjeneste kan du bare glemme og få med deg et kamera. Etter tjenesten derimot kan du sikkert ta noen bilder, men ville nok gått for noe kompakt tror jeg. Du har ikke mye plass til fotoutstyr og du bor på rom sammens med mange andre, så jeg ville heller ikke satset på noe veldig dyrt... Et kompaktkamera som feks. Canon S100 og et lite billig stativ kommer du langt med.Stativet brukes til evt. nordlys etc. Fujifolm X10 og nye Sony RX(?)100 er også to gode kompakter for entusiasten. Speilrefleks med eksterne objektiver tror jeg bare blir kluss der oppe. Tar mye plass og faren for at det kan bli stjålet er forholdsvis stor tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå