Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skal reparere noe på en side. Det skjer noe snodig, som er at første gang man skal lagre informasjonen på siden, så funker det fint. Dersom en derimot endrer det etterpå igjen og lagrer, så fungerer det ikke. Data blir revertert til det det var før postback.

Jeg forstår ikke at postback kan ha noe å si her, ettersom det blir testet for to steder i koden, og begge steder bestemmer bare om en spesifikk irrelevant kontroll skal skjules eller ikke.

Jeg har skrudd av viewstate uten at dette har hatt noe å si for funksjonaliteten overhode (så regner med å beholde den av). Det jeg ser i koden er at når man trykker save første gang, så er verdiene riktig. Dersom man endrer noe å trykker igjen, så er det feil.

Hvis man bare reloader siden så funker det én gang til.

Jeg har ikke så mye kunnskap om systemet, så kan ikke si så mye mer egentlig. Noen som har vært borti noe lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan høres ut som page cycle problematikk, hvilken event er det data håndteres i? Fylles det f eks inn felter i init eller load hjelper det lite med hva som skjer i prerender.

Men trenger kode for å kunne si noe mer...

Lenke til kommentar

Det høres ut som page cycle problematikk ja, men det ser ikke sånn ut når jeg debugger. Viewstate er skrudd av, all data lastes i Init, og data blir lagret i SaveButton_Click. Det er temmelig snodig at det funker fint å trykke F5 og så endre, men hvis man endrer etter en postback, så reverterer den bare til den gamle verdien. Det eneste jeg kan se er at det ser riktig ut første gangen, og koden kjører nøyaktig likt andre gangen, men da er ikke verdiene i kontrollen det man skrev inn i browseren.

Kan ikke egentlig poste kode, ettersom jeg jobber som konsulent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...