Gå til innhold

Varmtop

Buttkjolf

Anbefalte innlegg

Hei,

kjøpte en laptop på sensommeren i fjor. Kjøpte en med 540GTM i håp om å få brukt den til litt gamin i ny og ne. Fyrte på med godt over 100 timer skyrim med medium-ish settings når det kom. Dette gikk helt fint med tanke på overoppheting bortsett fra ved noen få anledninger hvor "utblåsninga" ble sperra. Da ble selvfølgelig maskinen overopphetet og slo seg av. Etter dette har jeg investert i en kjølematte for å unngå dette. Problemet er at dette har sett ut til at det skal mindre og mindre til før den blir for varm og slår seg av. Nå kan ikke spille D3 i mer enn 5-10min på laveste settings uten at det bli overoppheting. Har forsåvidt en i3 prosessor (hukser ikke hvilken), hvis de evt. er den som blir for het?

Så det jeg lurer på er om dette er noe jeg kan fikse greit selv (har ikke veldig god erfaring med å åpne laptoper, er jo så latterlig mange skruer og deksler), eller kan sende inn til komplett for evt. reklamasjon? Og hvis jeg sender i håp om reklamasjon, og de sier det ikke er noen feil, ca. hvor mye vil det koste meg?

-Buttkjolf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fungerer fint med støvsuger også, etter min erfaring. Åpne dekslene under hvor kjøleribber og slikt befinner seg, og kjør på med støvsugeren. Ikke bruk metallmunning, og vær forsiktig ved vifter (ikke la de spinne opp i fart).

Husk også at all driftstrøm må være frakoblet. Dvs nettstrøm og batteri!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...