Skommis Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Tidligere i denne uken satt jeg sammen en helt ny pc med deler fra komplett. Pcen virker fint helt til jeg prøver å installere driver til mitt nye AMD skjermkort, PowerColor Radeon HD7850 2GB V2 PCI-E. Etter at jeg har tatt den obligatoriske restarten klikker pcen når den går inn i window igjen. Det som skjer er at skjermbildet henger seg, og viser piksler av alle mulige rare farger(slik som f.eks når man ser en film som ikke er 100% nedlastet), og etter 10-20 sekunder så resetter den seg. 50% av tiden den resetter seg viser den bluescreen(som det bare står memory dump på). Etter dette har jeg gått inn i sikkerhetsmodus og fjernet driverene(fra enhetsbehandling), og pcen har begynt å fungere som normalt igjen. Jeg har prøvd å installere de nyeste driverene, de nyeste beta driverene, 6 måneder gamle drivere, driverene som var på CDen, og modifiserte drivere. Alle har hatt samme resultat. Driverene legger seg ikke slik at jeg kan fjerne dem i funksjonen "legg til og fjern programvare"(vet ikke om det har noe å si). Jeg kjøpte følgende pc: 1 stk Cooler Master CM 690 II (ver.2) Black 1 stk Silver Power SP-SS500 500W PSU 1 stk Intel® LGA1155 Core i5-3550 1 stk MSI B75MA-P45, Socket-1155 1 stk Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT CL9 1 stk PowerColor Radeon HD7850 2GB V2 PCI-E 1 stk Crucial m4 SSD 2.5" 128GB 1 stk Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S 1 stk Antistatic Armchain 6 feet Jeg bruker også 3 gamle harddisker(har windows på min nye SSD). Operativsystemet jeg bruker er Windows 7 64bit. Jeg har installert alle driverene til hovedkortet mitt. Håper at noen kan hjelpe meg! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Drivere legger seg aldri i Legg til Fjern programvare så det er ikke feil. Er maskinen patchet til minst SP1? Lenke til kommentar
Skommis Skrevet 27. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2012 Den er ikke patchet til SP1. Jeg satt inn et annet skjermkort i maskinen og alt fungerte med en gang, så dette blir sendt i retur til komplett. Men takk for inspillet. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Win7 bør patches til SP1 for å unngå innstallasjonsproblemer m.m. Lenke til kommentar
sinnafisk Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Drivere legger seg aldri i Legg til Fjern programvare så det er ikke feil. Er maskinen patchet til minst SP1? Er det kun AMD sine drivere som ikke legger seg på "legg til fjern" ? Nvidia sine gjør ihvertfall det, ellers kunne du jo ikke ha fjerna dem med CC-Cleaner. Og du mener det er lurt å kjøre Windows update til minst SP1 før man legger inn drivere ellers kan man få slike problemer som trådstarter skriver her? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 (endret) Både nvidia og AMD drivere legger seg til i Legg til/Fjern. Men her er det nok rett og slett et defekt kort i og med heng og artifacts - det er ikke normalt, hverken med eller uten driver. Edit: Prøv å oppdatere bios før du gjør noe mer, har vært borti litt kompatibilitets kluss på enkelte av de nye LGA1155 hovedkortene. Endret 27. juli 2012 av PerUlv2 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 SP1 inneholder masse fixer som kan løse opp i masse problemer. Endel programmer lar seg helt enkelt ikke innstallere hvis Win7 ikke har disse fixene. Ok, de fleste drivere legger seg ikke i programlista da. Nvidia ligger der men jeg veit ikke om det kun er programvaren fra Nvidia eller om man faktisk kan avvinnstallere driveren derfra også noe som strengt tatt ikke er vanlig. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 (endret) Både AMD og Nvidia - både drivere og software avinstalleres fra legg til/fjern - funker stort sett greit nå også. Edit: Heter vel strengt tatt Avinstaller et program i Win7 da men. Endret 27. juli 2012 av PerUlv2 Lenke til kommentar
sinnafisk Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Her dreier det seg nok om et defekt kort, tror ikke de små "misc" fiksene du får gjennom windows update kan rette på freezes, artifacts og bsod. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå