Gå til innhold

BK: - Misumena -

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Imponerende bilde !

Jeg ville kanskje valgt mindre blender for å få fluens øye skarpere, allikevel tror jeg ikke det hadde blitt særlig bedre..180 zoom macro har jeg selv og dybdeskarpheten er, uannsett hva en gjør, dårlig..regner med at dette er på stativ .

Endret av TerjeSolheim
Lenke til kommentar

Retter meg selv..du har valgt helt riktig fokuspunkt, som jo bør ligge på edderkoppens øyne..gratulerer med et fremragende flott bilde !

Mange takk for det Terje :)

Angående mindre blendere, på dette objektivet opplever jeg at f/16 gir akseptabel skarphet, men at det blir en kraftig reduksjon i kvaliteten når det blendes ned til f/18. Har testet dette mange ganger og hver gang har det endt med at jeg har vraket de bildene som er tatt med f/18 eller mindre. Så for meg er f/16 den minste blenderen jeg bruker med dette objektivet når detaljene teller :)

Lenke til kommentar

Veldig flott. Motiv, farger, utsnitt er dønn=) Hadde du vært råheldig, hadde øynene på offeret kommet enda mer med(Eller kanskje det er oppløsningen som lurer meg..)

Takk for det :)

Brukte f/8 her fordi blomsterhodet var i bevegelse, hadde jeg kunnet blende ned til f/16 så hadde det vært håp for mer detaljer på flua. Bruker naturlig lys og vegrer meg for å skru opp isoen...og da blir det alltid ett eller annet som mangler :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...