Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forhold, utroskap og møte nye mennesker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har i snart ett år vært sammen med en jente. Vi har det fint og alt er egentlig bra sånn sett, men jeg merker at jeg går veldig "lei". Jeg er ikke noen utpreget forholdsmann, så dette er det lengste jeg noensinne har hatt, og nå søker jeg råd blant de som har litt erfaring.

Jeg har så ekstremt dårlig samvittighet ovenfor henne, fordi hun snakker om at vi en gang skal gifte oss (litt på tull, selvsagt, men dere skjønner greia), og egentlig så merker jeg at det er så mye andre jenter jeg skulle ha truffet. Det er rart med det, men med en gang jeg fikk kjæreste fikk jeg beskjed fra nesten titalls jenter som sa de skulle ønske at det hadde blitt "meg og dem". Og for kort tid siden møtte jeg en jente via en bekjent av meg på en fest hvor vi snakket og hadde det veldig hyggelig (kjæresten min var ikke der). Jeg bestemte meg for å kysse henne, men ikke noe mer. Jeg merker at jeg angrer noe helt sinnsykt, og for svært mange av dere vil dere kalle dette uhørt oppførsel, og det er jeg egentlig veldig enig i, men det er noe med denne jenta som jeg IKKE føler hos min nåværende kjæreste. Hun vet at jeg har kjæreste, og vi har blitt enige om å treffes for å prate en dag, ikke noe mer, men jeg har som kjent ekstremt dårlig samvittighet. Og allikevel gjør jeg det. Det siste jeg vil er egentlig å såre kjæresten min, men jeg føler likevel at når det er snakk om å treffe det rette mennesket her i livet, så er det jævlig kjipt om man "ender opp" med noe man ikke føler 100 % for. Ikke kan jeg sette fingeren på hva det er jeg "misliker" hos min kjæreste heller, hun mangler bare de siste lille prosentene for å være helt perfekt.

Er jeg helt idiot? Jeg kommer til å treffe denne andre jenta i nær fremtid med noen andre folk bla, og jeg merker at selv om jeg har lyst til å bli mer kjent med henne, så kjenner jeg meg så jævlig på innsiden.

Er det noen innspill? Anonym poster: e9226fcff045454fcfad33f7967b49ed

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. det er vanskelig å vite hva man skal si i en slik situasjon.

Det virker som om du egentlig ikke er klar til å binde deg til en for resten av ditt liv, og det er ikke nødvendigvis noe negativt. Du er kanskje bare ikke klar, rett og slett. Tviler du så er det en sterk indikasjon på at du ihvertfall ikke burde gifte deg med det første. Det kan også hende at du bare syns gresset er grønnere på den andre siden..

Når det er sagt så finnes ikke den perfekte personen, så det burde du ikke lete etter heller.

Hva føler du er rett for deg?

Ikke villed kjæresten din ihvertfall! Og hvis du har lyst til å gå videre med denne andre jenta så for guds skyld slå opp først!

Forresten så er det ikke så rart at jenter begynner å legge mer merke til deg når du er blitt opptatt, det er veldig vanlig at folk fra begge kjønn ofte har lyst på ''andres leketøy''.

Lenke til kommentar

Ikke driv å hold på med prosjekter bak ryggen til dama di! Du må ta et valg. Enten så blir du med nåværende dame og kutter kontakten med den nye dama. Eller slår du opp med nåværende dame og etterhvert prøver deg på den nye dama.

Åå, det er bra du har dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar

Om du virkelig hadde vært med den rette jenta, så hadde du ikke tilnærmet deg den andre jenta som du gjorde, og tenkt på de andre mulighetene du har. Du har allerede gjort noe som ikke er moralsk rikitg ovenfor din nåværende kjæreste, og du gjør ikke situasjonen stort bedre med å fortsette slik du gjør.

Ta et valg, før du eskalerer videre!

Å gå inn i et forhold til et annet ved hjelp av utroskap ser heller ikke så lyst ut for fremtidlige potensielle kjærester.

Et lite tips: Ikke stress med å få deg kjæreste. Ta det med ro. Hold gjerne på en stund med personen, slik at du er helt sikker på at det er dette du vil. Sålenge dere vet hvor dere har hverandre, så er det ikke noe problem med å la det sakte i svingene. Ta den tiden du trenger!

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men opplevde mine forhold ganske likt til å begynne med. Frem til jeg var rundt 27-28 så merket jeg alltid at det aldri tok lang tid før jeg var lei forholdet jeg var i. Det var alltid noen andre jeg ønsket å møte.

Gjør deg selv, men mest av alt dama du er i forhold med nå, en stor tjeneste og bare vær ærlig. Jeg tråkka feil en del ganger, og lot forhold som egentlig var over i mitt hode fortsette. Ingenting gjør mer vondt for henne enn å være i et forhold med deg og leve i håpet om at ting skal ordne seg over tid, når det til slutt ikke gjør det. Mann deg opp, riv plasteret av med en rask bevegelse, og spar henne mye unødvendig smerte.

edit:skriveleif

Endret av BareGjest
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Du har rett i at det er uakseptabelt å kysse ei anna jente når du er i et forhold. Det blir ikke bedre at du har avtalt å møte hun. Hvor er selvrespekten din? Vis deg som en mann, ikke som en drittunge.

Forhold går opp og ned, og er ikke noe som tikker av seg selv. Man er ikke alltid like forelsket, like lidenskapelig. Også dette er noe som kommer og går i et forhold.

Det er sjeldent noen er 100% sikre på at partneren er personen de vil tilbringe resten av livet med. Det er et typisk film fenomen. Faktisk har forskning vist at romantiske kommedier, i store mengder, har en negativ innvirkning på forhold.

Du vil alltid føle en trang, i ny og ne, til å møte nye mennesker. Om du dumper dama og blir sammen med den nye "flammen" vil du ganske sikkert føle det samme igjen. Og sånn vil det fortsette. Det er naturlig. Spørsmålet er heller om du kan kontrollere, overvinne denne trangen? Betyr dette mer for deg enn partneren din? Er du villig til å offre henne? Viss ja, dump henne.

Alle har sure sokker og skittent undertøy, selv om det kan virke som at nye og spennende jenter ikke har dette, vil du med tiden se at også de har det. Gresset er alltid grønnere på den andre siden.

Hva enn du velger, vær ikke utro. Både du og dama di er mere verdt enn som så. Vis litt baller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...