Matalacata Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Kjøpte nytt anlegg idag, som består av; Basskasse Forsterker 2x høytalere i hattehylla bak ny spiller. Jeg koblet opp alt men får ikke noe lyd ut av høytalerene, det virker som om forsterkeren er helt død. SJekket sikringene på forsterkern, og de så helt fine ut. Anlegget er jorda, og jeg målte 12v DC,. De gamle høytalerene som kom orginalt i bilen fungerer. Spilleren byttet jeg ut, den funker også fjell. *OBS* Når jeg byttet ut spilleren, så var det en kabel fra spilleren som het remote. Jeg tenkte kanskje det var feilen, så jeg satt den sammen med en av samme farge som var i bilen... Siden eg ikke fikk med noen ekstra kabeler til å trekke den videre med så gikk jeg ut ifra at det var riktig. Men "remote" tilkoblingen på forsterkeren står fortsatt åpen. Der har jeg ikke tilkoblet noe. Lurer litt på hvordan dette gjøres, takk for svar! Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Hehe, du må jo selvfølgelig trekke en kabel fra remote på spiller, til remote på forsterker, hvis ikke så skrur ikke forsterkeren seg på Du har btw blitt lurt hvis du har kjøpt en pakke med 6x9" og sub, så den ville jeg levert tilbake og fått igjen pengene for. Man skal IKKE ha høyttalere i hatthylla når man har sub, da ødelegger man høyttalerene med tiden,+ at de låter stygt fordi de påvirkes av trykket fra suben. En annen ting er at du har et øre på hver side av hodet, som er vinklet litt fremover, så da er det foran deg på hver side du skal ha lyden. Du ville vel ikke snudd ryggen til hvis du var på konsert feks? Bare for å si det, så er det like alvorlig å koble feil i en bil som det er å koble feil i det elektriske hjemme, så når du ikke skjønner en dritt av dette, så skal du heller ikke gjøre det selv. Du koblet sikkert ikke fra batteriet mens du koblet opp dette heller.... Hvor har du montert sikringen på strømkabelen til forsterkeren? Og hva får deg til å tro at du bare kan koble remote til en ledning med samme farge i bilen? Hadde bilen din en orginalforsterker fra før? Hvor har du jordet forsterkeren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå