Gå til innhold

Sommer-OL 2012 - Den store tråden

Anbefalte innlegg

Enig. Det hjelper også lite å klistre seg til kantlisten innerst gjennom hele løpet.

Både i dagens løp og kvalifiseringen i går (eller var det dagen før?) virket han nesten sykelig opphengt av den type detaljer i sitt løp og for meg så det ut som om det sinket ham i stedet for å holde tempoet oppe og passere vedkommende foran ham. Men hva vet jeg; kanske nettopp dette er en viktig faktor på 1500 meter og at en meter lenger ut fra lista i en sving eller to gjør såpass mye for totallengden at det er mer lønnsomt å ligge bak en som er bittelitt tregere men ligger inne ved lista enn å legge seg på utsiden.

Det er lett å være etterpåklok, men hadde han begynt spurten 40-50 meter tidligere hadde nok en medalje vært innen rekkevidde - han økte bra på oppløpssiden.

Uansett en flott innsats - å sette norgesrekord er ikke noe man gjør hver dag :)

Endret av Schnapps
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis den var rettet mot meg, har du fortsatt ikke skjønt argumentasjonen min.

Enlighten me... Du mente Lunde Haraldsen burde starte fordi hun er en bedre keeper enn Grimsbø, selv om Grimsbø helt tydelig spilte bedre enn Lunde Haraldsen.

ser ikke noe galt i å bruke LH, siden hun på normalen er matchvinner for Norge.

Normalt ja, men når hun ikke fungerer, så startet du ikke henne i kvartfinalen i OL. Jeg har sett alle bortsett fra en kamp og Lunde Haraldsen imponert meg en eneste gang. Sammen med Nøstvold.

Unni Anisdahl sa det ganske bra, nå er det for sent å gi spillere flere sjanser til å komme i gang, nå må man bruke de som faktisk fungerer.

Thorirs oppgave er jo å få i gang et lag som er best mulig, frem til et visst punkt. Det er jo bestandig spillere som spiller seg bedre og bedre i mesterskap. Det går ikke an å benke en av lagets største stjerner bare fordi hun har kommet skjevt ut. Nå løsnet det dessverre ikke for KLH og Grimsbøe har virkelig spilt bra, slik som hun også har gjort i den danske serien for Esbjerg.

Thorir vurderte det jo også slik at det var best å starte med KLH i kvartfinalen, hadde ikke forventet det i det hele tatt, men du kan jo spørre det om hvorfor han gjorde det?

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Er det noen spesielle regler for kvinneboksing i OL? Er det ikke så stor prestisje i det på en måte? En ting som falt meg inn er hvorfor ikke Cecilia Brækhus for eksempel er med der, da hun er en av verdens desidert beste kvinneboksere.

Endret av Trollface
Lenke til kommentar

Enig. Det hjelper også lite å klistre seg til kantlisten innerst gjennom hele løpet.

Både i dagens løp og kvalifiseringen i går (eller var det dagen før?) virket han nesten sykelig opphengt av den type detaljer i sitt løp og for meg så det ut som om det sinket ham i stedet for å holde tempoet oppe og passere vedkommende foran ham. Men hva vet jeg; kanske nettopp dette er en viktig faktor på 1500 meter og at en meter lenger ut fra lista i en sving eller to gjør såpass mye for totallengden at det er mer lønnsomt å ligge bak en som er bittelitt tregere men ligger inne ved lista enn å legge seg på utsiden.

Det er lett å være etterpåklok, men hadde han begynt spurten 40-50 meter tidligere hadde nok en medalje vært innen rekkevidde - han økte bra på oppløpssiden.

Uansett en flott innsats - å sette norgesrekord er ikke noe man gjør hver dag :)

Medalje var aldri innen rekkevidde, faktisk. Han var ikke i nærheten av å matche det tempoet de andre satte på siste runden. At det ble en 5. og ikke en 7. plass var nok ene og alene fordi han ville ha den plassen mest. Den betydde nok mer for han enn det gjorde for folk som alt er meritterte løpere.

Var det noen som fikk med seg når han løp i Bislett? Da endte han vel helt sist om jeg ikke husker feil, mye fordi han ikke klarer et veldig høyt tempo over lengre tid i forhold til de beste. Det å løpe i felt derimot er han veldig dyktig til. Blir helt klart spennende å følge Ingebrigsten mot neste OL og ikke minst VM til neste år. Ikke utenkelig at lillebroren også er å se i Rio om 4 år.

Trollface: OL-boksing er kun for amatør-boksere.

Lenke til kommentar

Slik trenes kinesiske barn for å bli verdens beste

Må innrømme at eg ikkje er like gira når eg ser kinesarar i aksjon i idrett. Det finnes sikkert dei som har ein tilnærming til idretten dei utøver som minnar meir om vår, men eg synest det er feil å "produsere" utøvarar på den måten.

No er samfunnet i Kina kanskje ikkje noko me kan samanlikne oss med. For alt eg veit kan borna ende opp med eit betre liv, men det ser så feil ut.

Toppidrettsutøvarar vil få det støtteapparatet dei har bruk for, så dei vil kanskje ikkje vinne alt av den grunn (sjølv om dei har gjort det i stuping i dette OL).

Alle land vil sjølvsagt skape vinnarar, men måten Kina gjer det på ser ikkje riktig ut.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...