KrepsaK Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Hei! Jeg skal til USA på utveksling denne høsten og vuderer derfor å kjøpe mitt første speilreflekskamera. Ønsker dog ikke å bruke for mye penger før jeg reiser og spare mest mulig. Jeg kom over et nesten ubrukt Nikon D3100 til 2500kr, kjøpt i fjor og det frister å slå til. Jeg ser det kom i salg i 2010 og lurer på om det lever opp til dagens standarder? Jeg har forsøkt å forstå noen tester, men skjønner ingen ting av fotospråket. Er dette en god deal jeg burde slå til på? Takk for svar:) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 (endret) Det er nok noe dyrt, da det koster rundt 3000 flunka nytt om dagen. Ut ifra det vil jeg si at rundt 2000 er maks. edit: Selve kamera er helt ypperlig nybegynnerkamera. Endret 24. juli 2012 av tomsi42 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Følger det med 18-55 objektiv som har stabilisering "VR" så er litt bedre kjøp, men 2500.- er nok på grensen åkkesom, er kameraet veldig lite brukt, kjøpt i Norge og det følger med alt av utstyr og kvitteringen og du ikke har 500.- til på og kjøpe nytt kamera så er det bare og slå til. Alle nyere innstegs-speilreflekskameraer er gode og har omtrent like god bildekvalitet så D3100 er et helt greit kjøp. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Jeg vil si at det ikke er noe godt kjøp. 500 ekstra for å få nytt, da burde man ikke engang vurdere brukt. Garanti, reklamasjon og det at det er nytt er verdt mer enn 500, mener jeg da. 1 Lenke til kommentar
KrepsaK Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 Tusen takk for raske gode svar! Nytt spørsmål: Hvor lenge vil dette kameraes spesifikasjoner være "akseptabelt" på markedet? Er det som mobiltelefoner(Utdattert i forhold til nyere modeller etter 1 til 2 år) eller kan jeg ha det lenger uten at nyere kameraer er milevis i forveien? Takk igjen;D Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Synes ikke du skal bry deg om akeptable spesifikasjoner i forhold til markedet. Kjøp et inngangskamera som er godt nok for deg idag, kjøp nytt objektiv den dagen du føler du har lyst til å leke mer. Kjenner masse folk som kjøper langt mer sofistikert utstyr enn de egentlig har behov for, for de fleste så tror jeg et kamera som D3100 vil holde i mange år. ..jeg bruker fremdeles mitt gamle D70 (tipper det begynner å bli 10 år siden det ble lansert?), i forhold til mitt behov så fungerer det huset fremdeles helt fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå