Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg skal til USA på utveksling denne høsten og vuderer derfor å kjøpe mitt første speilreflekskamera. Ønsker dog ikke å bruke for mye penger før jeg reiser og spare mest mulig.

Jeg kom over et nesten ubrukt Nikon D3100 til 2500kr, kjøpt i fjor og det frister å slå til. Jeg ser det kom i salg i 2010 og lurer på om det lever opp til dagens standarder? Jeg har forsøkt å forstå noen tester, men skjønner ingen ting av fotospråket.

Er dette en god deal jeg burde slå til på?

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Følger det med 18-55 objektiv som har stabilisering "VR" så er litt bedre kjøp, men 2500.- er nok på grensen åkkesom, er kameraet veldig lite brukt, kjøpt i Norge og det følger med alt av utstyr og kvitteringen og du ikke har 500.- til på og kjøpe nytt kamera så er det bare og slå til.

Alle nyere innstegs-speilreflekskameraer er gode og har omtrent like god bildekvalitet så D3100 er et helt greit kjøp.

Lenke til kommentar

Tusen takk for raske gode svar! :)

Nytt spørsmål:

Hvor lenge vil dette kameraes spesifikasjoner være "akseptabelt" på markedet? Er det som mobiltelefoner(Utdattert i forhold til nyere modeller etter 1 til 2 år) eller kan jeg ha det lenger uten at nyere kameraer er milevis i forveien?

Takk igjen;D

Lenke til kommentar

Synes ikke du skal bry deg om akeptable spesifikasjoner i forhold til markedet. Kjøp et inngangskamera som er godt nok for deg idag, kjøp nytt objektiv den dagen du føler du har lyst til å leke mer. Kjenner masse folk som kjøper langt mer sofistikert utstyr enn de egentlig har behov for, for de fleste så tror jeg et kamera som D3100 vil holde i mange år.

..jeg bruker fremdeles mitt gamle D70 (tipper det begynner å bli 10 år siden det ble lansert?), i forhold til mitt behov så fungerer det huset fremdeles helt fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...