gnooomen Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Etter jeg slo på min stasjonære igår har jeg ikke fått internettet på den til å fungerer. Den står fast på "identifiserer", og klarer ikke å finne noe internett. Nettet funker helt fint på mine bærbare pc'er, men den bare nekter på den stasjonære. Jeg har prøvd å slå av og på både pc og routeren og restartet, men den står fortsatt fast på "identifiserer". Det eneste som fungerte var en systemgjennoppretting til dagen før, men etter jeg slo den av og på etter det igjen fikk jeg akkuratt samme problem. Noen som vet en mulig årsak og fiks? Kan tilføye at den stasjonære ikke har trådløst nett, men bruker kabel til den, og trådløst til de bærbare. Lenke til kommentar
Fievel Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Prøvd å skru av og på ruteren? Lenke til kommentar
gnooomen Skrevet 24. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2012 Prøvd å skru av og på ruteren? Ja, det står i posten Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 (endret) Vanligvis betyr dette at den (PCn) står å prøver å få tildelt ip-adresse fra DHCP (DHCP server er i routeren din). Eller så står den slik når den prøver å forhandle link (10Mb/Halv duplex, 100Mb/Full duplex , 1000Mb/Full duplex etc) . Endret 24. juli 2012 av syar2003 Lenke til kommentar
gnooomen Skrevet 24. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2012 Vanligvis betyr dette at den (PCn) står å prøver å få tildelt ip-adresse fra DHCP (DHCP server er i routeren din). Eller så står den slik når den prøver å forhandle link (10Mb/Halv duplex, 100Mb/Full duplex , 1000Mb/Full duplex etc) . I see.. Og hvordan kan jeg få det til å fungere som normalt? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Kan være mye rart dette , men ... Du kan først og fremst sjekke windows update loggen om det er blitt automatisk installert nyere driver fra microsoft update for nettverksadapteret ditt. (du sier at det funker igjen med system restore). Jeg ville også testet om kablet m/samme kabel som den stasjonære vireker en laptop kablet. Du også teste på stasjonære under nettverks adapterets settings/avansert endre hastighet (link negotiation) fra auto til f.es 100Mb/Full for å se om det hjelper. Påse også at det står til DHCP . Lenke til kommentar
Faller Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Prøv også å oppdater nettverksdriver Mvh Faller Lenke til kommentar
Maskineriet Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Kunne du kopiert inn infoen du får når du kjører ipconfig? Start -> Run -> skriv 'cmd' -> skriv 'ipconfig /all' Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå