Gå til innhold

Beste løsning for nettilgang kun noen uker pr. år?


Anbefalte innlegg

Hva er den beste og billigste løsningen for å få nettilgang via mobil når man bare trenger dette noen få uker (ferie) pr. år?

Ser at operatørene tilbyr priser pr. antall MB, men aner ikke hvor mye jeg kommer til å laste ned. Det er mest snakk om å betale regninger på nettbank, sjekke mail og "lett" surfing (ikke nedlasting av filmer, musikk osv.).

 

Vurderer å kjøpe et nettbrett (iPad eller lignende) men ser ikke noe behov for å betale årsabonnement da jeg har nettilgang hjemme og bruker ellers mobilen såpass lite at jeg greier meg med kontantkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Datapakke? Evt. endre til et abonnement med data inkludert i den perioden du skal bruke det, for så å bytte tilbake til opprinnelig når du ikke skal bruke det lenger.

 

Om du kjøper et nettbrett kan du ha et mobilt bredbåndsabonnement. Om du kun skal ha SIM-kortet og ikke noe USB-modem eller trådløst modem er det ingen binding på dette (ihvertfall ikke hos Telenor), så da er det bare å bestille og si opp når du ikke skal bruke det. Ingen etableringsgebyrer eller oppsigelesgebyrer.

Lenke til kommentar

Telenor har ei rekkje med ulike mobiltb breiband-abonnement, der fleire av alternativa kostar mindre enn dette for ein heil månad. Det same gjeld nok Netcom, men dei har ofte berre EDGE der Telenor har 3G. Om det er dårleg mobildekning med både Telenor og Netcom kan derimot ICE vere eit alternativ om du er heldig.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Sjelden ICE er noe bedre om du ikke tenker å bruke det på sjøen på vestlandet. Du vil sjelden eller aldri ha bedre fart hos ICE, men de har utnyttet seg av relativt få sendere ved å sende på lav frekvens. De kjører på 450 MHz-båndet, mens Telenor og Netcom kjører på 2100 MHz. Så Ice = lave bølgelengder = lengre rekkevidde = lavere hastigheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...