MiiX Skrevet 24. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2012 På en C13 kontakt er der L og N og ett symbol for jording. I selve kabelen har jeg gul/grønn, blå og brun. Gun/grønn: Jording Blå og brun er? Noen som kan hjelpe meg å plassere fargene på L og N? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 24. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2012 (endret) N står for Neutral, og er den blå. L vet jeg ikke hva står for, men den er jo da åpenbart den brune. Endret 24. juli 2012 av Vertical^ Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 24. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. juli 2012 `L er brun mener du da? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 24. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2012 Rettet på det nå. L er brun, ja Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. juli 2012 Takker, nå er C14 kontakten min på plass Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 12. august 2012 Rapporter Del Skrevet 12. august 2012 L står mest sannsynlig for "live". Dette er noe amerikanerne ofte bruker, men såvidt jeg vet så skiller ikke vi mellom live og neutral, selv ikke på fast installasjon. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 14. august 2012 Rapporter Del Skrevet 14. august 2012 Blå/brun er kabelene som strømmen går i. Siden det er snakk om vekselspenning har det ingen ting å si om du bytter om på blå og brun ;-) Lenke til kommentar
Glennski Skrevet 16. august 2012 Rapporter Del Skrevet 16. august 2012 N står som nevnt over for "Neutral" L står for "Live" Vi skiller ikke mellom N og L på vanlig IT installasjoner, men på TN installasjoner er dette særdeles viktig! (Ikke at det hadde noe med tråden å gjøre, men nå er det nevnt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå