mrtliheim Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Hei, jeg driver å skal sette opp en server i et spill, men etter utallige forsøk, så klarer jeg ikke få til en fungerende port forwarding på min nextgentel ruter ( x5668b ) Jeg får lagt til porten og alt ser ut til å fungere, men da jeg sjekker om porten er åpen på flere nettsider ( canyouseeme.org osv. ) Da bestemte jeg meg for å plugge inn en annen ruter i NGT ruteren, som jeg kobler til, fordi der vet jeg at port forwarding fungerer, Men da lurer jeg på, siden d-link ruteren som jeg kobler til trådløst er koblet til NGT ruteren må port forwardingen fungere på NGT ruteren da.. siden bredbåndet går "igjennom" den? Takk på forhånd mvh Martin Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 (endret) Hvordan skal ellers porten "finne" ruteren din? - Du må jo isåfall redirecte den til den nye ruteren istedet for til serveren... Men, sett ngt-ruteren i bridge-mode, så kan du gjøre alt på den nye. Endret 24. juli 2012 av kjetilkl Lenke til kommentar
mrtliheim Skrevet 24. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2012 Hvordan skal ellers porten "finne" ruteren din? - Du må jo isåfall redirecte den til den nye ruteren istedet for til serveren... Men, sett ngt-ruteren i bridge-mode, så kan du gjøre alt på den nye. Ja, kanskje jeg skulle prøvd og satt den over i bridge Synd at den må være der i hele tatt, skulle helst bare brukt d-linken men den er dessverre ikke en bredbåndsruter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå