Boil-in-bag-ris Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Her kan man dele med seg med tips og oppskrifter o.l rundt rå vegansk kosthold. Jeg kan begynne med å tipse om hva jeg lager pasta av! Som damen i videoen under forklarer så er pasta er smakløst i seg selv og det er jo egentlig teksturen vi liker, derfor fungerer squash som pasta innenfor råvegansk kost. Man kan strimle opp squashen med en spiralizer: eller en julienne skjærer eller en ostehøvel/potetskreller. For å få squashen så lik vanlig spaghetti/pasta som mulig. Deretter kan man lage en god tomatsaus (marinarasaus) slik som denne: eller en kremet hvit saus (Alfredo saus) som denne: Dette kostholdet er ideelt for de som ønsker å gå ned i vekt uten å ville sulte seg eller unngå søtsaker osv. For det som er så flott med raw food er at man kan lage masse godt som kaker, sjokolade, iskrem, smoothier, nøttemelk, middager, burgere, brød, kjeks etc med bare grønnsaker og andre naturlige matvarer! Kommer til å dele mer her og bare å spørre eller komme med tips selv her! Google Raw food for mer info. 1 Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 24. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2012 Forslag til kjapp og lett og sunn iskrem: Kutt bananer i biter og frys dem Kjør fryste bær og fryste bananbiter i blender/processor og ha i akkurat nok vann eller rismelk/nøttemelk til at det blander seg. blir veldig godt! Kan blande nøtter oppi også, helst da usaltede og uristede Jeg pleier kjøpe rå usaltede og uristede kilosposer med nøtter på utenlandske butikker, man får mye mer og billigere enn på helsekost eller i butikk. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Lager du nøttemelka selv? Hvor kjøper du mat? Hvilken butikk, bestiller du på nett? Jeg har sett det er mulig å bestille økologisk grønnsaker og frukt på nettet. Kan legge til tips om proteintilskudd som er raw og vegan: Sun Warrior risprotein GOOD hemp protein Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 24. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2012 Forslag til sunne søtningsmidler istedet for raffinert sukker er: (fåes kjøpt hos matbaserte helsekosbutikker) Stevia (300 ganger søtere sukker) Agavesirup (smaker godt og søtt og er mye bedre enn sukker) Yaconsirup Den er noe mørkere på smak enn de andre. Honning Min favoritt er bringebærhonning Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 24. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2012 (endret) ja jeg lager nøttemelk selv ja! Av feks mandler eller cashew eller andre nøtter som egner seg, og jeg søter den til med banan eller dadler eller agave eller annet. Jeg kjører nøtter og vann og søtningsmiddel i blender, deretter siler jeg det ut gjennom en nøttemelkspose/spirepose: http://www.sanabona....-nottemelkspose Jeg kjøper varer online som fra feks iherb, sanabona, gojiking og supernature! Ellers kjøper jeg frukt og grønt fra utenlandske og vanlig butikk og andre ting fra helsekost der de selger mat Som f.eks Helios butikkene Jeg har kjøpt frø fra nettbutikker og gror f.eks hvetegress hjemme for å lage hvetegress juice da dette blir billigere enn å kjøpe hvetegress juice direkte. Endret 24. juli 2012 av RawNorway Lenke til kommentar
fenele Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Fint hvis du kunne lagt URL til sidene du har i fet tekst, eller er det bare å google etter iherb f.eks å gå på .com siden? Kan du skrive opp hva du spiser i løpet av en dag? Etter denne formelen: Måltid 1(frokost): [insert] [insert] M2(mellommåltid eller lunch): [insert] etc. Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 24. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2012 (endret) er bare å google på de navna jeg uthevet ja! Ok kan ta idag som et eksempel! Frokost Grønn smoothie laget av: en god posjon grønn bladsalat en stor håndfull spinat en kvart ananas et par dadler for søthet et par håndfuller med fryste bær linfrøolje spirulina. Mellommåltid: to appelsiner. Lunsj: ca 1 liter ferskpresset juice av selleri, epler og rødbeter og gulrøtter og appelsin. Middag: Valnøtt pate laget av paprika valnøtter tamari saus(en type soyasaus) selleri linfrø urter/krydder . Rullet det inn i salatblader så det blir lettere så spise. Som taco på en måte. Kveldsmat bærsmoothie med chiafrø, 4 bananer og jordbær. Man orker spise mer frukt og grønnsaker jo lenger man holder på jeg jobber med å skal spise MYE mer bananer enn jeg gjør. Endret 24. juli 2012 av RawNorway Lenke til kommentar
fenele Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Jeg regner med du spiser økologisk for det meste? Vet du hvor man får kjøpt bønner(svarte, hvite), linser og lignende som ikke kommer i boks med salt og konserveringsmidler? Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 24. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2012 Ja av det jeg kan få til og har råd til så prøver jeg så godt jeg kan å få til det ja! De har store poser med bønner og linser på utenlandske sjapper som regel! Mange forskjellig! Lenke til kommentar
fenele Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Sweet. Jeg får ta meg en tur å hamstre inn bønner, linser og nøtter hehe Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 24. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2012 Ja gjør det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå