KimSSI Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Som tittel sier, så flytter jeg øyeblikk inn i nytt hus. Jeg har fått tillatelse fra kona og lage meg en liten kjellerstue med mine duppeditter, så skal vi bare ha noen duppeditter i stua i 2.etasje. I denne anledning trenger jeg litt råd og veiledning fra noen som kan dette. Jeg klarer ikke bestemme meg for om jeg skal investere i projektor eller nytt tv i kjellerstuen. Det skal hovedsaklig brukes til film og spilling på konsoll(xbox360). Kjellerstuen har kun 3 vegger, da der den bakre veggen egentlig skulle vært, er det en gang og trappeoppgang opp til 2.etasje. Ser for meg at dette kanskje ikke er veldig gunstig med tanke på lysforhold på projektor? Uansett. Det som er viktig er; -All musikk og film skal kunne streames på både tv i 2.etasje, TV\projektor i kjellerstuen, fra PC'er i heimen, iPaden til kona, og gjerne Asus Transformeren min og iPhonene våre. Dette betyr at det må være konevennlige system det er snakk om. Jeg har fra før en WDTV Live, syns den har virket ok, men ikke helt 100%. Er AppleTV ett bra alternativ? -Det kan ikke være kabler overalt, selv om kona skjønner at noen kabler må det være. Men så trådløst som mulig er fint. -Jeg er hverken filmofil eller audiofil. Kvalitet må det selvsagt være, men jeg er ikke av den som hører forskjell på anlegg til 100.000 og anlegg til 1.000.000...Musikken jeg hører på er vel og merke mye bass på, så litt god lyd må det være. Hva trenger jeg? Hva anbefaler proffene? Setter stoooooor pris på tips til alt fra både tv, projektor, lerret, annlegg(2.1, 3.1 eller 5.1 system), forsterker\reciver(hva er forskjellen på dette?)dvd\blue-ray, oppheng til projektor\lerret, kabler, nettverkslagring osv. Budsjettmessig snakker vi en ca 20-30.000. Kom gjerne med produkter som finnes på komplett.no, der kjenner jeg noen som kjenner noen som kanskje kan få ting til innpris ;-) På forhånd takk til tips og hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå