spøkelset Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Hei Søkte i år studier med 40,9 konkurransepoeng, medregnet alderspoengene mine (8poeng). Ser at de studiene jeg vil inn på ligger på rundt 45 poeng. Da er det vel å ta opp fag som gjelder? Hvordan fungerer dette? Bør vel ta opp 3 fag for å ha god sjanse til å få 5 poeng? Lenke til kommentar
Skovskyn Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Det jeg anbefaler da er å kontakte skoler som Akademiet. De kan garantere at karakteren blir forbedret og hvis ikke får du pengene tilbake. Du går studieløpet og kan enten ta det som privatist i desember / mai,- Jeg ønsket å forbedre nynorsk karakteren min og tok det hos akademiet i ålesund iallefall. Begynte august og ut halvåret. God oppfølging og veldig gode lærere Lenke til kommentar
operg Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Noen ting å huske på: - Du søker kun i ordinærkvoten med det nye vitnemålet - Selv om det holder å ta opp 3 fag hvis du får 6 i disse fagene (dette høres lite ut for meg, men ok) må du huske på at det er vanskeligere å få 6 enn du tror -- i enkelte fag får rundt 1% 6 på eksamen (for eksempel norsk) - Dersom du tror du klarer å lese til faget på egenhånd er det sløseri å gå til Akademiet. Å melde seg opp til eksamen koster bare 600-700 kroner Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 For ekstra poeng kan det være lurt å se på realfag/språk-poeng hvis du tror du kan klare det. Det er mulig å oppnå maksimalt 4 poeng ved disse. Ellers er det vel bare å ta opp fag. Det er gjerne lettest å få gode karakterer i fag med muntlig eksamen typ; geografi, naturfag, samfunsfag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå