Notelitten Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Husker du da Obama fortalte at han besøkte de 57 statene i USA? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Kan du forresten forklare akkurat hva du legger i en aldri ville intervjuet en "VP" på samme måten i Norge? Det var ingenting spesielt med intervjuene Palin stilte opp i. Spørsmålene var helt normale og legitime. Det eneste som var ekstraordinært var svarene til Palin. Her har du et godt eksempel. 2 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Men det er ganske tydlig at dumheten til Sarah Palin ble ikke akseptert av de fleste. Litt av grunnen til at vi fant ut at hun var så dum, var fordi man intervjuer VP-en på en måte man aldri ville ha gjort i Norge. Dette er ikke sant. Alle norske rikspolitikere deltar i TV-debatter hele tiden. Hvor mange debatter har Kjell Magne Bondevik, Jens Stoltenberg eller Erna Solberg deltatt i gjennom årenes løp? 100? 200? Palin deltok i én debatt, nemlig VP-debatten mot Joe Biden (eller O'Biden som hun kalte ham). Hun stilte opp i 5-6 intervjuer i massemediene før hun ble stanset av McCain-kampanjen. I det siste intervjuet stilte hun opp sammen med John McCain, for å hindre ytterligere skade. Etter dette stilte hun kun opp i "intervjuer" på Fox News Channel, hvor hun nå jobber. Kan du forresten forklare akkurat hva du legger i en aldri ville intervjuet en "VP" på samme måten i Norge? Det var ingenting spesielt med intervjuene Palin stilte opp i. Spørsmålene var helt normale og legitime. Det eneste som var ekstraordinært var svarene til Palin. Jeg sammenligner ikke Sarah Palin med norske rikspolitikere. Jeg sammenligner McCain med norske rikspolitikere. De som er litt lenger ned er ikke med i norske TV-debatter, og som vist over så er ikke intervjuene i Norge spesielt utfordrerene. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Husker du da Obama fortalte at han besøkte de 57 statene i USA? Problemet er bare at Obama har hovedfag i jus og har vært professor i Constitutional Law ved Harvard. Han er en høyt utdannet mann som er øverste leder for verdens eneste supermakt. Alle, bortsett fra de mest rabiate høyreraddisene, forstår at dette var en forsnakkelse. Palin derimot, er en lettere tilbakestående bimbo som dummer seg fullstendig ut hver gang hun åpner munnen. Det er en ørliten nyanse der. Det faktum at Palin brukte _seks år_ på å fullføre en bachelorgrad i "Communication studies" ved seks ulike universiteter, vitner om en person som har liten vilje eller evne til å lære. Dette bekreftes av av John McCains senior campaign advisor Steve Schimdt - mannen som oppdaget og valgte Palin som VP-kandidat - som forteller at hun var ute av stand til å tilegne seg ny informasjon. For øvrig er dette "57 states"-tullet den desidert mest irriterende og patetiske kritikken jeg har hørt om i politikken. Det er som å ha et vokabular på ett ord. 1 Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 De som er litt lenger ned er ikke med i norske TV-debatter, og som vist over så er ikke intervjuene i Norge spesielt utfordrerene. Men intervjuene med Palin var utfordrende? Tenker du på de "vanskelige" spørsmålene om hva hennes standpunkt i ulike saker var? Eller hvilke aviser hun leser til daglig? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Men intervjuene med Palin var utfordrende? Tenker du på de "vanskelige" spørsmålene om hva hennes standpunkt i ulike saker var? Eller hvilke aviser hun leser til daglig? Må jo ha vært utfordrende spørsmål, både du og trådstarter har misforstått det. Lytter du nøye en gang til, hører du det sikkert. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Kan du forresten forklare akkurat hva du legger i en aldri ville intervjuet en "VP" på samme måten i Norge? Det var ingenting spesielt med intervjuene Palin stilte opp i. Spørsmålene var helt normale og legitime. Det eneste som var ekstraordinært var svarene til Palin. Her har du et godt eksempel. http://www.youtube.com/watch?v=DwdgimM4BDA Selv om jeg ikke ville stemt på Støre, har jeg ingen problemer med å se at han er en begavet mann. Jeg kan til og med si det samme om enkelte Frp-politikere. Årsaken til dette er at jeg klarer å forholde meg til fakta, og ikke hva jeg skulle ønske var fakta. Ingen norske rikspolitikere, hverken på Stortinget eller i Regjeringen, er på Palins nivå. Kun beinharde politiske ideologer eller folk som ikke har peiling vil hevde det motsatte. 1 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) Støre presenterer to helt forskjellige "fakta"-sannheter i klippet. - Hvilken fakta forholdt du deg til? EDIT: Selv hadde jeg stemt på en dum politiker, over en åpenbar løgner. Endret 25. juli 2012 av Notelitten Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Men intervjuene med Palin var utfordrende? Tenker du på de "vanskelige" spørsmålene om hva hennes standpunkt i ulike saker var? Eller hvilke aviser hun leser til daglig? Må jo ha vært utfordrende spørsmål, både du og trådstarter har misforstått det. Lytter du nøye en gang til, hører du det sikkert. Couric: And when it comes to establishing your worldview, I was curious, what newspapers and magazines did you regularly read before you were tapped for this to stay informed and to understand the world? Palin: I've read most of them, again with a great appreciation for the press, for the media. Couric: What, specifically? Palin: Um, all of them, any of them that have been in front of me all these years. Couric: Can you name a few? Palin: I have a vast variety of sources where we get our news, too. Alaska isn't a foreign country, where it's kind of suggested, "Wow, how could you keep in touch with what the rest of Washington, D.C., may be thinking when you live up there in Alaska?" Believe me, Alaska is like a microcosm of America. Then it's off to the bus where Palin sits down for a wide-ranging interview. http://www.cbsnews.com/stories/2008/09/30/eveningnews/main4490618.shtml Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Sarah Palin er en livsfarlig, maktsyk, kristen fundamentalist. At hun har tilhengere er ikke noe mer overraskende enn at hvem som helst har tilhengere. Jeg har aldri hørt at hun har sagt noe som helst som har gitt mening, men mye dårlig retorikk som ikke gir mening. Se denne dokumentaren om henne. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Men intervjuene med Palin var utfordrende? Tenker du på de "vanskelige" spørsmålene om hva hennes standpunkt i ulike saker var? Eller hvilke aviser hun leser til daglig? Det var en del tøffe spørsmål som ble stilt. også noen jeg ville hatt noe problemer å svare på. F.eks. "he has been in congress for 26 years and he has nearly always sided with less regulation, can you give some specific examples". Norske politikere som ikke er partiledere blir ikke stilt utfordrerene spørsmål, og om de dummer seg ut så kan de gjøre som Støre gjorde over. Men ja, Palin er dum Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Støre presenterer to helt forskjellige "fakta"-sannheter i klippet. - Hvilken fakta forholdt du deg til? EDIT: Selv hadde jeg stemt på en dum politiker, over en åpenbar løgner. Jeg sikter til det faktum at Støre har et kunnskapsnivå som samsvarer med hans viktig stilling. Han er kvalifisert for stillingen og kan snakke for seg i offentligheten uten å dumme seg ut. Og politikere av hans kaliber finnes i alle norske partier, fra Rødt til Frp. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Men intervjuene med Palin var utfordrende? Tenker du på de "vanskelige" spørsmålene om hva hennes standpunkt i ulike saker var? Eller hvilke aviser hun leser til daglig? Det var en del tøffe spørsmål som ble stilt. også noen jeg ville hatt noe problemer å svare på. F.eks. "he has been in congress for 26 years and he has nearly always sided with less regulation, can you give some specific examples". Norske politikere som ikke er partiledere blir ikke stilt utfordrerene spørsmål, og om de dummer seg ut så kan de gjøre som Støre gjorde over. Men ja, Palin er dum Palin var visepresidentkandidat, og ville blitt president dersom McCain hadde dødd. Kvalifiserer ikke dette til vanskelige spørsmål? Spørsmålene hun ble stilt er på akkurat samme nivå som det andre politikere på den nasjonale politiske scenen i USA blir stilt. Se på en hvilken som helst episode av Meet the Press eller til og med Fox News Sunday, så vil du se at dette er tilfelle. Heldigvis er størsteparten av den amerikanske befolkningen i stand til å gjennomskue politikere som er langt under påkrevd kunnskapsnivå for å bli president. Du så hva som skjedde med Herman Cain og Rick Perry da de avslørte mangel på elementær kunnskap. Problemet til Palin er ikke bare at hun har kunnskapsnivået til en barneskoleelev, men at hun er for dum til å lure seg unna et emne hun ikke kan noe om. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 I dokumentaren "Game Change" som kom ut i år, bekreftes alle de såkalte "mytene" om Sarah Palin - eksempelvis at hun trodde at dronning Elisabeth er Storbritannias statsoverhode, Mulig jeg er trøtt nå, men hvem mener du er statsoverhode i Storbritannia? Geir Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) I dokumentaren "Game Change" som kom ut i år, bekreftes alle de såkalte "mytene" om Sarah Palin - eksempelvis at hun trodde at dronning Elisabeth er Storbritannias statsoverhode, Mulig jeg er trøtt nå, men hvem mener du er statsoverhode i Storbritannia? Geir Dronning Elizabeth II er "statsoverhode" på samme måte som Kong Harald er "statsoverhode" i Norge. Statsminister David Cameron er selvsagt de facto statsoverhode. Men det var ikke dette Sarah Palin mente. Hun trodde at dronningen var sjef for de britiske styrkene i Irak. http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/sarah-palin/9094048/Sarah-Palin-believed-Queen-was-in-charge-of-British-forces-in-Iraq.html Husker du at isdanserinnen Tonya Harding påsto at Kongen av Norge hadde bedt henne forlate landet under Lillehammer-OL i 1994? Hun var like verdensvant og kunnskapsrik som Palin, men i rettferdighetens navn prøvde hun ikke å bli visepresident i USA. Endret 25. juli 2012 av Spenol Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Jeg vet hva Palin mente. Det forhindrer ikke at Elizabeth og Harald er statsoverhoder. Ikke Cameron eller Stoltenberg. De er regjeringssjefer. At statsoverhodene i konstitusjonelle monarkier primært er galleonsfigurer endrer ikke det. Off topic, men siden du snakket om barneskolelærdom... Geir Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 Må jo ha vært utfordrende spørsmål, både du og trådstarter har misforstått det. Lytter du nøye en gang til, hører du det sikkert. jeg har lyttet til det hundre ganger for jeg trenger å se på det daglig for å le litt. Og Palin har ikke ett fnugg av fornuft å komme med. Hun vet jo ikke engang hva som renner ut av munnen på henne og hun babler i vei om helt andre saker enn det hun blir spurt om. Blir som at du spør meg hva slags vær det er og jeg ender opp med å fortelle om Barbie og Ken sine eventyr. Totalt irrelevant. Og hun kunne ikke nevne en eneste avis. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Jeg vet hva Palin mente. Det forhindrer ikke at Elizabeth og Harald er statsoverhoder. Ikke Cameron eller Stoltenberg. De er regjeringssjefer. At statsoverhodene i konstitusjonelle monarkier primært er galleonsfigurer endrer ikke det. Off topic, men siden du snakket om barneskolelærdom... Geir Du har helt rett i det. Dog, til tross for at dette er barneskolelærdom, var det likevel over Palins hode. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Må jo ha vært utfordrende spørsmål, både du og trådstarter har misforstått det. Lytter du nøye en gang til, hører du det sikkert. jeg har lyttet til det hundre ganger for jeg trenger å se på det daglig for å le litt. Og Palin har ikke ett fnugg av fornuft å komme med. Hun vet jo ikke engang hva som renner ut av munnen på henne og hun babler i vei om helt andre saker enn det hun blir spurt om. Blir som at du spør meg hva slags vær det er og jeg ender opp med å fortelle om Barbie og Ken sine eventyr. Totalt irrelevant. Og hun kunne ikke nevne en eneste avis. Litt lenger oppe i tråden har jeg limt inn tekst direkte fra CBS News (TV-kanalen som intervjuet henne) sitt eget transcript. Der står det svart på hvitt at intervjueren spør hvilke aviser hun leser - eller for å være veldig pirkete: Hvilke aviser hun leste før hun ble valgt ut som VP-kandidat. Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 McCain valgte henne i full hast. Kan ikke fatte at man tør å satse på flaks når man skal inn i valgkamp for å mulig bli president. Helt utrolig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå