Boil-in-bag-ris Skrevet 24. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2012 nei jeg mener ikke at flertallet støtter Palin, det har jeg ikke sagt og det er jo åpenlyst at ikke stemmer. Men at så mange faktisk støttet henne er helt horribelt. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Men at så mange faktisk støttet henne er helt horribelt. Ulempen med demokrati er at ikke alle er enig med deg. Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 24. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2012 Ja og det er det jeg lurer på med denne tråden, hvordan i huleste noen kan støtte en så åpenlyst dum gås.. 1 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Denne dumme gåsen er dum fordi den ikke kan nevne en avis den leser? Hvis en presidentkandidat ikke nevner hvilke bøker de liker/har lest, må de være dumme? Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 24. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2012 Ehh enten så har du ikke sett så mye på henne eller så må jeg si lykke til om du støtter henne på noen som helst måte.. 1 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 McCain og Palin tapte valget for fire år siden; litt sent å ønske meg lykke til i så fall. Jeg sier ikke at jeg støtter henne; jeg prøver bare å få ut et kritisk syn på kritikken. - Så langt har jeg ikke sett noe mer enn påstander, og at hun ikke ønsker å si hvilken avis hun leste før hun ble presidentkandidat. Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 24. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2012 Det er da fullt mulig å støtte hva henne mente dvs. mener selv om valgkampen er over. Hva annet ønsker du enn påstander? 1 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Kilder og fakta hadde vært fint. Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 24. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2012 Kilder og fakta på hva da?? 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Nå kjenne jeg ikke Palin godt nok til å uttale meg skråsikkert om henne, men jeg ser ikke bortifra at vi i Norge får ett litt skjevt bilde av henne. Om vi ser på Bush jr. var det jo mange av dumhetsbeskyldningene som strengt tatt sa mer om "oss" enn om han. Nordmenn sitter ofte med en oppfatning av at vi selv er så mye smartere og mer opplyste enn alle andre, og vi elsker å se ned på amerikanerne fremfor noen. Likevell møter vi oss selv i døra spør du meg. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Palin er Ron Paul med karisma med lite nysjerrighet og kunnskap utenfor det politiske verden. Hun utfordrer den etablert politiske klasse direkte og fordi mange amerikaner er veldig frustrert med erfarne politikker flere mener vi trenger Palin fordi hun er "one of us" og er aerlig og ville endre det som skjer "inside the beltway" som en outsider. Amerikaner liker presidenter som ser it som typiske amerikaner , selv de som har et annet hudfargen enn flertall. Alle kan bli president en dag uavhengig av utdannelse eller bakgrunn er slik det boer vaere mener de fleste amerikaner. Akademiske balgrunnen hindrer politikker I USA fordi det er en elitist idee som aksepteres lettere I Norge hvor media og akademiskr eliten stoles paa til mye stoerre grad enn I USA Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) herzeleid: Nei, absolutt nei. Ikke når det gjelder henne altså, jeg lover. Bare se her, bare se på hvordan ho er: http://www.youtube.com/watch?v=NrzXLYA_e6E Kjerringa kan jo ikke en dritt!! Endret 25. juli 2012 av RawNorway 2 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 You don't stay relevant and interesting long ilike she has if you are an idiot. The fact that she doesn't read much doesn't make her unintelligent, only ignorant to things that good politicians should know to make good decision. On the other hand her political intelligence is exceptional, many would love to have her skills and effective politicians always have. Reading people and knowing how to cut deals is as important for a good politician as general knowledge. Unfortunately she only possessed half of the necessary skills Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 nei jeg mener ikke at flertallet støtter Palin, det har jeg ikke sagt og det er jo åpenlyst at ikke stemmer. Men at så mange faktisk støttet henne er helt horribelt. Nå finnes det en del dumme politikere i Europa som støttes av mindretallet på begge sider. Men det er ganske tydlig at dumheten til Sarah Palin ble ikke akseptert av de fleste. Litt av grunnen til at vi fant ut at hun var så dum, var fordi man intervjuer VP-en på en måte man aldri ville ha gjort i Norge. 2 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 nei jeg mener ikke at flertallet støtter Palin, det har jeg ikke sagt og det er jo åpenlyst at ikke stemmer. Men at så mange faktisk støttet henne er helt horribelt. Nå finnes det en del dumme politikere i Europa som støttes av mindretallet på begge sider. Men det er ganske tydlig at dumheten til Sarah Palin ble ikke akseptert av de fleste. Litt av grunnen til at vi fant ut at hun var så dum, var fordi man intervjuer VP-en på en måte man aldri ville ha gjort i Norge. Nuvel. Kommentaren hennes om fluer og forskning kom helt uten hjelp enn henne sel, uten tradisjonell skyldlegging av et "kommunistisk media". Dog, enig i at dumheten blant politikere er jevnt fordelt på denne kloden. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Vi trenger ikle se lenger tilbake enn våre to forrige forsvarsministre for å finne eksempler på at norske politikere ikke nødvendigvis trenger å ha noe som helst kunnskap om det de skal drive med på forhånd. Hadde vært interesangt om politikerne ble "grillet" mer i forkant av valgkampen slik at vi faktisk fikk se hvordan det egentlig stod til. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Det er en stor forskjell mellom et system som folk stemmer paa parti istedenfor kandidaten selv. Det er slik ogsaa at media er oftest fienden I amerikansk politikk men vennen I norsk politikk fordi norsk media har stoerre innflytelse enn amerikansk media I lander sitts politikk. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Å sidestille Palin med Lysbakken og Støre vitner om fullstendig mangel på gangsyn. Det finnes nemlig ingen norske rikspolitikere fra noe parti som er på Palins intellektuelle nivå. Strengt tatt finnes det ingen i USA heller - iallfall ikke som er kjent for offentligheten. Selv de sprøeste aktørene på den amerikanske politiske scenen , f.eks. Michele Bachmann, har grunnleggende innsikt i politisk system, historie, lovverk, geografi osv. I dokumentaren "Game Change" som kom ut i år, bekreftes alle de såkalte "mytene" om Sarah Palin - eksempelvis at hun trodde at dronning Elisabeth er Storbritannias statsoverhode, eller at Afrika er et land. Informasjonen som fremkommer i filmen har blitt bekreftet av toppsjefene i McCains 2008-kampanje: Steve Schmidt og Nicole Wallace. http://www.mediaite....t-frightens-me/ “I think it was very accurate,” Schmidt acknowledged 5 Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 TAKK spenol, akkurat det jeg prøver å påpeke. Tommel opp til deg. Hun er ikke egnet overhodet til å tre inn i en slik stilling! Hun er ikke engang egnet til å bli med på noen av skoledebattene engang der skole elever debatterer politikk. de vet jo mer enn henne! Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) Men det er ganske tydlig at dumheten til Sarah Palin ble ikke akseptert av de fleste. Litt av grunnen til at vi fant ut at hun var så dum, var fordi man intervjuer VP-en på en måte man aldri ville ha gjort i Norge. Dette er ikke sant. Alle norske rikspolitikere deltar i TV-debatter hele tiden. Hvor mange debatter har Kjell Magne Bondevik, Jens Stoltenberg eller Erna Solberg deltatt i gjennom årenes løp? 100? 200? Palin deltok i én debatt, nemlig VP-debatten mot Joe Biden (eller O'Biden som hun kalte ham). Hun stilte opp i 5-6 intervjuer i massemediene før hun ble stanset av McCain-kampanjen. I det siste intervjuet stilte hun opp sammen med John McCain, for å hindre ytterligere skade. Etter dette stilte hun kun opp i "intervjuer" på Fox News Channel, hvor hun nå jobber. Kan du forresten forklare akkurat hva du legger i en aldri ville intervjuet en "VP" på samme måten i Norge? Det var ingenting spesielt med intervjuene Palin stilte opp i. Spørsmålene var helt normale og legitime. Det eneste som var ekstraordinært var svarene til Palin. Endret 25. juli 2012 av Spenol 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå