Jan Erik Engan Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Kos Bildet er fjernet. Beskrivelse: En liten tur langs Eikern idag.3 eksponeringer(bracketing)+-1,67EV.Satt sammen i Photomatix. Ser kanskje litt rart ut med det mørke og det lyset,men ikke langt unna virkligheten. Link til bildesiden Lenke til kommentar
Geir Kristiansen Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Å jobbe med flere exponeringer i samme bilde er nok ikke det dummeste man gjør. Kjøpte netopp mobil med innebygget Hdr-fungsjon. Vil jo være frusterende om en mobil klarte å ta mer se-verdige bilder enn ett systemkamera,... Fint bilde. Skyene ble heller ikke alt for dramatiske heller. Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Jasså du har tatt med deg kona på skauen en tur. Bildet virker litt unaturlig i farvene for meg. Dersom jeg kan komme med et forslag ville jeg valgt: ISO 100 (med stativ), +/- 1 EV, og bruke det første forslaget som kommer opp i PM. . Etterjuster i PS med litt skarping og eventuel justering av farve og kontrast etc. dersom nødvendig. Dette føler jeg er den innstillingen som blir mest naturlig (dersom det er målet da). Det er jo selvfølgelig forskjellig hvordan ting oppfattes så du tar vel ikke på vei håper jeg, men det er slik jeg ville gjort her. Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Synes dette ble nydelig både i farger og motiv med himmel og landskap! Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 24. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2012 Å jobbe med flere exponeringer i samme bilde er nok ikke det dummeste man gjør. Kjøpte netopp mobil med innebygget Hdr-fungsjon. Vil jo være frusterende om en mobil klarte å ta mer se-verdige bilder enn ett systemkamera,... Fint bilde. Skyene ble heller ikke alt for dramatiske heller. Takker;) Jasså du har tatt med deg kona på skauen en tur. Bildet virker litt unaturlig i farvene for meg. Dersom jeg kan komme med et forslag ville jeg valgt: ISO 100 (med stativ), +/- 1 EV, og bruke det første forslaget som kommer opp i PM. . Etterjuster i PS med litt skarping og eventuel justering av farve og kontrast etc. dersom nødvendig. Dette føler jeg er den innstillingen som blir mest naturlig (dersom det er målet da). Det er jo selvfølgelig forskjellig hvordan ting oppfattes så du tar vel ikke på vei håper jeg, men det er slik jeg ville gjort her. Takker.Prøvde litt av det du sa,så la til en ny versjon???;) Synes dette ble nydelig både i farger og motiv med himmel og landskap! Takker;) Lenke til kommentar
Harald Gjerholm Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 HM...det er kanskje mulig farvene er noe spesielle her for dette ble jo ikke akkurat noe bedre snarere tvert imot. Kan jo hende pådraget med 1,67 istedet for 1 som jeg bruker er det som får meg til å se litt anderledes på det. Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 HM...det er kanskje mulig farvene er noe spesielle her for dette ble jo ikke akkurat noe bedre snarere tvert imot. Kan jo hende pådraget med1,67 istedet for 1 som jeg bruker er det som får meg til å se litt anderledes på det. Er nok det ja;) Lenke til kommentar
jeanette roger Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 det ble veldig bra,tre bilder...spennende,må prøves..ha en fin kveld Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 26. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2012 det ble veldig bra,tre bilder...spennende,må prøves..ha en fin kveld Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg