Gå til innhold

Nå er Galaxy Tab 7.7 forbudt i EU

Anbefalte innlegg

Hva er egentlig galt med det amerikanske rettsystemet? "Nei, de bildene får du ikke lov til å bruke. Så det så!"

Det er faktisk veldig enkelt. I en sivil rettsak som dette går begge parter sammen med dommeren og blir enige om når de skal finne beviser og legge disse fram for retten så motparten får mulighet til å forsvare seg. Akkurat disse bildene kom Samsung med etter datoen de selv hadde blitt enig om skulle være siste frist. Noe annet ville gått ut over rettsikkerheten, da man kunne gjemt bevis fram til rettsaken startet slik at motparten ikke fikk forsvart seg ordentlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

F700 ligner uansett ikke på iPhone i det heletatt, ikke forfra en gang

I følge Samsung var F700 med i det første søksmålet fra Apple, som mente den telefonene lignet for mye på Iphone. De fjernet den telefonen når de oppdaget hvilket år den er fra

Ikke bare det, men det setter jo saken i et litt annerledes lys for de som følger med, så skjønner ikke hvorfor det skulle være noe problem å gi ut disse bildene offentlig.

Her er artikkelen som forteller om dommerens reaksjoner:

http://www.theverge....rial/in/2971889

Uttalelse han kom med etter at bildene hadde blitt gitt ut:

http://www.theverge....e-to/in/2971889

En analyse fra Groklaw, bør absolutt leses: http://www.groklaw.net/article.php?story=2012080117581118

Det morsomme her er at Apple ikke stoler på juryen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå synes jeg du er svært så urettferdig overfor Samsungs kreative advokater, som er så flinke til å finne på historier som de serverer godtroende journalister. Bare synd at disse advokatene ikke er like kreative på andre områder, så Samsung bør kanskje vurdere å ansette et par designere likevel... :p

The Samsung Galaxy S III: The First Smartphone Designed Entirely By Lawyers

Heh, det har vært mye historier som har vært servert i denne rettsaken, det er sant.

Er det lite kreativt når telefonen er for ulik iphone nå også?

AtW

Lenke til kommentar

Haha, jeg ler så jeg griner etter å først å ha lest dette for så å lese kommentarene til Newton her litt lengere opp.

Apple har så langt dretet seg loddrett ut. Og det ser heller ikke lovende ut for Apple heller. Og taper Apple dette, så skal jeg kjøpe inn en masse popcorn og brus og skal sitte oppe dag ut og dag inn og lese hvor mange som koser seg over å se Apple grave sin egen grav.

Forventer da at Google, Samsung, Motorola, HTC og andre produsenter som er blitt saksøkt av Apple går sammen om å saksøke Apple for ENORME mengder penger for å ha gjort at disse produsentene har tapt masse penger på tull og fjas i fra Apple som aldri skulle ha saksøkt disse produsentene for slike ting dem er så butthurt for nå.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt påstanden til Quinn om at det ikke var en pressemelding. Financial Times mottok papirene uten å ha bedt om dem, så hva skal man kalle det da? Fra http://blogs.ft.com/tech-blog/2012/08/samsung-koh-clash/

Mr Quinn denies that sending the information, and accompanying statement from Samsung, to journalists – including the FT, which did not request the materials but had been reporting from the San Jose courtroom – constitutes the issuance of a “general press release”, as Apple’s attorney had suggested.

Hvis Samsung hadde ment det her var viktige beviser, så har den enten oversett det og vært udugelige, eller sett at det er svakheter ved bevisene slik at det var best å komme med det etter discovery-perioden slik at Apple fikk dårligere tid på seg til å finne argumenter mot. Noe annet gir ikke mening.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Om vi er heldige får vi kanskje se en av de superhemmelige avtalene MS har med forskjellige produsentene:

http://www.groklaw.n...120727084323510

F700 ligner uansett ikke på iPhone i det heletatt, ikke forfra en gang

I følge Samsung var F700 med i det første søksmålet fra Apple, som mente den telefonene lignet for mye på Iphone. De fjernet den telefonen når de oppdaget hvilket år den er fra.

Om de har tatt med F700 kun det umulig ha vært for likehetens skyld, men får å få rettigheter til hele konseptet. Om det kun dreide seg om design, så ville iallefall de fleste smartmobiler falle under "alt for lik iPhone"

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Noen sitater:

først fra E24

Visepresident for selskapets globale markedsføring, Phil Schiller, har blant annet måttet avsløre hvor mye Apple bruker på markedsføring av enhetene som står i sentrum for rettssaken. Blant annet brukte Apple 647 millioner dollar, tilsvarende 3869 millioner kroner, på markedsføring av iPhone i USA i perioden 2007-2011. For iPad, som kom ut i 2010, er beløpet 2734 millioner kroner.

Det er mye penger, men kanskje ikke dumt brukt hvis en oppnår følgende effekt?

And so those of us who really, really want to know stuff that Apple doesn't want us to know (OK, me.) had to settle for Schiller explaining how Apple's advertising strategy has long been "the product as hero." Consumers see the product as the star of the show. They want it. They like it. The product is almost a friend.

Er det noen som kjenner seg igjen?

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ja ja så ble visst dette forbudt, skjønner vel hva Apple tenkte på dengang når vi ser hva de lanserte iPad Mini....... Men jeg innhar et eksemplar og er kjempefornøyd......... Det er noe jeg lurer på? 13 mars så kom det en pressemelding fra Samsung om oppgradering til ICS hvor de skrev...... Suksessmobil i ny drakt: Samsung Galaxy S II oppgraderes til Android 4.0, ICS

13 mar, 2012 ogsamt nettbrettene Galaxy Tab 10.1, Galaxy Tab 8.9 og Galaxy Tab 7.7 alle oppgraderes.

Ser inne på Samsung sine sider at alle har fått sine oppgraderinger, men altså ikke 7.7....... Har jeg kjøpt katta i sekken? Kunne vært greit å få oppdatert til ICS eller nyere for den del..... Er kjempefornøyd med brettet, størrelse er idiell for min del...... Vet noen om hva som skjer videre med oppdateringer osv?

Lenke til kommentar

Ja ja så ble visst dette forbudt, skjønner vel hva Apple tenkte på dengang når vi ser hva de lanserte iPad Mini....... Men jeg innhar et eksemplar og er kjempefornøyd......... Det er noe jeg lurer på? 13 mars så kom det en pressemelding fra Samsung om oppgradering til ICS hvor de skrev...... Suksessmobil i ny drakt: Samsung Galaxy S II oppgraderes til Android 4.0, ICS

13 mar, 2012 ogsamt nettbrettene Galaxy Tab 10.1, Galaxy Tab 8.9 og Galaxy Tab 7.7 alle oppgraderes.

Ser inne på Samsung sine sider at alle har fått sine oppgraderinger, men altså ikke 7.7....... Har jeg kjøpt katta i sekken? Kunne vært greit å få oppdatert til ICS eller nyere for den del..... Er kjempefornøyd med brettet, størrelse er idiell for min del...... Vet noen om hva som skjer videre med oppdateringer osv?

Har kjørt ICS siden i sommer, lett å legge inn selv: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1469635
Lenke til kommentar

Mener å huske at Samsung Norge for en stund siden hadde lagt ut på Facebook at 7.7 og 10.1 skulle oppdateres ila november. Finner det ikke igjen nå.

Lenke til kommentar

Ok, jeg er ikke så dreven i det å oppgradere Android utenom det som har kommet av offesielle oppdateringer. Har aldri brukt eller gjort rooting av enhet, er veldig usikker på hvordan dette gjøres.

Alt offisielt om oppdateringer ligger her

Har også sett at 10.1 og 7.7 skulle få ICS, men finner ikke noe om 7.7 på Samsung sine sider lengre.

Endret av Ruffe'ern
Lenke til kommentar

Ok, jeg er ikke så dreven i det å oppgradere Android utenom det som har kommet av offesielle oppdateringer. Har aldri brukt eller gjort rooting av enhet, er veldig usikker på hvordan dette gjøres.

Alt offisielt om oppdateringer ligger her

Har også sett at 10.1 og 7.7 skulle få ICS, men finner ikke noe om 7.7 på Samsung sine sider lengre.

Du trenger ikke ROOT for å legge inn ICS.

Du laster bare ned siste firmware på XDA, den som slutter på "ATO", denne har støtte for norsk og er offisiell samsungfirmware og ikke noe hjemmemekk.

Bruk så ODIN for å legge inn.

Følger du guiden på XDA gjør du hele oppdateringen selv på 10minutter.

Forskjellen mellom 3.2 og 4.0 er stor, jeg la ut en video her: http://www.youtube.com/watch?v=4hk5GvkvtN0

Her er en annen som har laget en video på hvordan man legger inn:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

OK, spiller det noen rolle om jeg bruker den fra 1 eller 2 Stage??

ICE CREAM SANDWICH 1st STAGE:

P6800XXLQ1_CSC_ATO.exe - Last Modified by Samsung: 22.06.2012

P6800ZSLP7_CSC_TGY.exe - Last Modified by Samsung: 19.07.2012

P6800DDLP5_CSC_INU.exe - Last Modified by Samsung: 21.08.2012

P6800ZCLPI_CSC_CHN.exe - Last Modified by Samsung: 27.08.2012

P6800DXLP7_CSC_XSE.exe - Last Modified by Samsung: 29.08.2012

P6800DXLP7_CSC_XME.exe - Last Modified by Samsung: 29.08.2012

P6800DXLP7_CSC_XSP.exe - Last Modified by Samsung: 29.08.2012

P6800DXLP7_CSC_MM1.exe - Last Modified by Samsung: 29.08.2012

P6800DXLP7_CSC_THL.exe - Last Modified by Samsung: 29.08.2012

P6800DXLP7_CSC_XTC.exe - Last Modified by Samsung: 29.08.2012

-----------------------------------------