Izex Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 For de av dere som ikke tåler news klipp, dere kan slutte å lese nå. Pioneers Blu-Ray maskin er plassert bak lås og slå. Men i løpet av 2004 burde den være i butikkhyllene, den kan håndtere DVD plater med 27GB og det er nesten tredobling av kapasiteten til dagens DVD-plater. Bedre grafikk og lyd ligger altså i nær framtid http://itavisen.no/art/1301803.html Lenke til kommentar
John P. Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Flotters.... -Da er det vel ikke lenge til vi må bytte ut DVD samlinga da, pluss kjøpe ny stasjonær DVD spiller og DVD brenner. -Men generellt er jeg jo for teknologiske fremskritt da, også dette. Satser på at blålaser spillerne vil være tilbakekompatible(?). I så fall går det jo greit forsåvidt. Men ny spiller må man jo ha uansett, for de spillerne vi har nå vil vel ikke kunne spille av blålaser DVDer. Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Sony har hatt en brenner på markedet i Japan siden i vår. Problemet er at den er dyr (20000, så vidt jeg husker), og at platene koster 200 kr stk. Hvorfor han sammenlikner med tolags-plater aner jeg ikke, det er jo brenningen som er interessant her, og da blir kapasiteten i forhold til DVD-R nesten 5-doblet. Desverre er de fleste brennerene frittstående, beregnet for opptak av video, og ikke data-brennere. Forøvrig er vel dette en av de minst feilfylte artiklene Tore Neset har skrevet. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 de er backwards kompatible vil jeg regne med, samme som at DVD spillere kan lese CD plater...det er vel bare et ekstra lesehode eller no slikt for å få den til å lese Blueray i tilleggg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå