Gå til innhold

[Løst] noen er intr i å kjøpe domenet mitt. hvor mye skal jeg ta?

Anbefalte innlegg

Hei! håper jeg klarte å legge tråden i rett kategori:)

Men jeg har altså en som vil kjøpe domenet mitt, til bloggen min. hun spør hvor mye jeg skal ha for det, og at hun betaler godt. problemet er at jeg ikke har peiling på hvor mye som er "normalt"?

det er et blogg.no domene, med bloggen min som er helt greit besøkt, og har en kort, enkel og forklarende tittel. jeg vil ikke selge det med det første, men hvis jeg får en grei pris, så selger jeg og oppretter noe nytt:)

noen som har inspill på dette?

takk!

Ragnhild

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du skriver selv så selger du til en grei pris. Hva som er greit for deg er det bare du som vet.

Når dette er sagt så eier du jo ikke domenet selv. Det er det blogg.no som gjør. Dette vet muligens den potensielle kjøperen fra før, men det kan være greit å ha det "oppe i dagen" at det eneste du kan selge er din blogg med tilhørende adresse i blogg.no sine systemer.

Til slutt kan det være greit å huske på at det er veldig mange svindlere der ute på det store internett. Ikke ta alt for god fisk. Hvis vedkommende begynner å be om merkelig info for å betale deg etc. så er det god grunn til å skygge unna.

-KJ

Lenke til kommentar

Praktisk talt umulig å svare på uten å vite mer konkrete tall som besøkende, innhold og ikke minst hva hun er interessert i å betale. Ingenting er verdt mer enn hva noen ønsker å betale for det.

(Hvis noen sier "betaler godt" til deg - hva legger du i det? Og hva mener hun egentlig med det? 500 kr? 5.000 kr? 50.000 kr? Ikke sikkert dere er i samme gate, en gang...)

Lenke til kommentar

Som jevel er inne på, du selger ikke domenenavnet. Det du selger er kontoen/bloggen adressen er knyttet til. Bruksretten til adressen ligger fortsatt hos blogg.no, og det er de som bestemmer over bruken samt videre drift. Dette må du ta med i avtalen dere lager, slik at du slipper problemer når/dersom blogg.no gjør endringer eller legger ned.

For sikkerhetsskyld ville eg tatt kontakt med blogg.no for å undersøke at det faktisk er ok for de at du selger bloggen din.

Når det gjelder pris så må du ta det du vil ha for den, samtidig som at kjøper er villig til å betale det. Hva som er "korrekt" er umulig å svare på. Om du er fornøyd med 500 kr selv om kjøper ville gitt 1500 kr, så var du i utgangspunktet fornøyd med 500 kr. Samtidig, om du krever 5000 kr, men kjøper trekker seg fordi det er for høyt, så står du uten noe salg i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...