Gå til innhold

Ingen utpekt til å bære norsk OL-flagg. Tilfeldig? Nei!

Anbefalte innlegg

Så du mener at en etnisk norsk nordmann ville rangert høyere i MGP?

Ja, det tror jeg.

De vi stemte inn hadde dårlige sanger. F.eks. Haba Haba var helt klart ikke den beste sangen.

Alt Du VIl Ha, Like a Melody var bedre, og Vardlokk var mye bedre. Den ville ha gjort det bra.

Istedenfor valgte vi en jente som synger falskt. Trolig fordi hun var svart.

Ihvertfall ikke en sjanse for at det ble stemt frem den sangen som føltes mest MGP-riktig. Hele showet er jo preget av en særegenhet som artistene burde passe inn i. Svært få av de som bor i Norge deler ditt syn på hva kvalitet er. For ikke å snakke om din forståelse av hva som "representerer" Norge. Krever ikke veldig mye å tenkte seg til at ingen sendte inn SMS og stemte på "person X" fordi de mente det ville representere Norge som land best.

Jeg spurte en venn av meg som ikke er fra Norge om hvem han likte best. Jeg fortalte han ikke hva min mening var, eller hvem som vant.

Han rangerte det slik

1. Helene Bøksle - "Vardlokk"

2. Hanne Sørvaag - "Like A Melody"

3. Sie Gubba - "Alt Du vIl Ha"

4. Stella Mwangi - "Haba Haba"

Ikke bare sa han at Haba Haba var sist, men hun var helt klart sist.

Og din ene venns vurdering er selvsagt grunnlag nok til å bekrefte at de som stemte på Stella Mwangi stemte frem henne pga hennes hudfarge og ikke fremføringen. Tror du virkelig alle som sitter å ser på MGP har en god forståelse av hva god musikk er? Virkelig? Tror du i det hele tatt at MGP avstemning er representativt for annet enn hva en liten del av det norske folk stemte frem til å være vår deltager i MGP?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Norge har vunnet MGP tre ganger: Bobbysocks som var halvt svensk, Secret Garden som var halvt irsk og Rybak som er hviterusser. I andre enden av skalaen er vi beryktet for å ha deltatt med nullpoengerne Teigen, Kalvik og Endresen, alle etnisk norske og interessant nok på den tiden de deltok stjerner her i landet.

De siste etniske nordmennene som var med , med hederlig unntak av Maria Haukaas Storeng, gjorde det akkurat like dårlig som Tooji og Mwangi. Å gjøre dette til et etnisk spørsmål er bare et tegn på desperasjon og historieløshet.

Geir :)

Nå glemmer du en viktig faktor her. Ingen stemte på Secret Garden, Bobbysocks, eller Rybak fordi de var utlendinger. Du far ikke sympatistemmer for a vare fra Irland eller Sverige. Stella Mwangi kunne ha bodd i Norge siden 1900 og dermed etnisk nordmann. Det ville ikke ført til noe forskjell.

Vi ma se på hudfargen istedenfor, fordi det er hva det handler om. Da ser vi en annen trend.

Hovedpoenget mitt står forsatt fast. Vi valgte Stella, fordi hun var svart. Jeg har ingenting imot at Norge nominerer en svart sanger. Men jeg har noe imot a nominere en svart person fordi hun er svart. Stella sang en ganske repeterende sang falskt og havnet dermed på bunn. Derimot hadde vi valgt Vardlokk kunne vi gjort det veldig godt.

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ihvertfall ikke en sjanse for at det ble stemt frem den sangen som føltes mest MGP-riktig. Hele showet er jo preget av en særegenhet som artistene burde passe inn i. Svært få av de som bor i Norge deler ditt syn på hva kvalitet er. For ikke å snakke om din forståelse av hva som "representerer" Norge. Krever ikke veldig mye å tenkte seg til at ingen sendte inn SMS og stemte på "person X" fordi de mente det ville representere Norge som land best.

Og din ene venns vurdering er selvsagt grunnlag nok til å bekrefte at de som stemte på Stella Mwangi stemte frem henne pga hennes hudfarge og ikke fremføringen. Tror du virkelig alle som sitter å ser på MGP har en god forståelse av hva god musikk er? Virkelig? Tror du i det hele tatt at MGP avstemning er representativt for annet enn hva en liten del av det norske folk stemte frem til å være vår deltager i MGP?

Dette handler ikke om musikksmak. Hadde det vært en hvit dame som hadde sunget Haba Haba falskt så hadde hun ikke kommet til finalen en gang.

Vi har mer bevis. Haba Haba ble nedstemt i Eurovision. Det er fordi i mange land så ser de på svarte som likeverdige. Vi liker å snakke om hvordan østeuroperene er rasistiske og derfor stemte de ikke på haba Haba, men det er få som har tenkt på at vi stemte på haba haba, fordi hun var svart.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Tenner et lys for deg i dag. Håper det går bra trass den store MGP konspirasjonen.

Så det er en konspirasjonsteori at vi kan velge en person på grunn av at de er svart.

Men de er ikke en konspirasjonsteori at man kan diskrimere mot noen, fordi de er svart.

Enhver kan høre at hun synger falskt. Vi kan også se at slik musikk er ikke særlig populært i Norge, fordi det er ikke slik musikk folk hører på ipoden sin. Sangen er repeterende, representerer ikke Norge og den ble knust i eurovision. Hva er du mener gjorde denne sangen et utmerket valg?

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

1. Dette handler ikke om musikksmak. Hadde det vært en hvit dame som hadde sunget Haba Haba falskt så hadde hun ikke kommet til finalen en gang.

2. Vi har mer bevis. Haba Haba ble nedstemt i Eurovision. Det er fordi i mange land så ser de på svarte som likeverdige. Vi liker å snakke om hvordan østeuroperene er rasistiske og derfor stemte de ikke på haba Haba, men det er få som har tenkt på at vi stemte på haba haba, fordi hun var svart.

1. Dette er kun dine antakelser. Dette har du ikke noe empirisk grunnlag for å si. Kun ditt innsnevrede, personlige syn får deg til å se dette på denne måten. Jeg ber deg lese Tom Waits for Alice's innlegg en gang til. Ikke at jeg forventer at du skal se sammenhengen.

2. Beklager, men dette blir for dumt for meg til å ta standpunkt for. Jeg ser hvor du vil henn... men. Du spyr jo ut dine egne antakelser her - som veldig mange er uenig i. Det er ikke hold i noe du skriver. Jeg kan også si noe og hevde at det stemmer fordi jeg mener det - det vil ikke si at det dermed stemmer.

"What can be asserted without proof can be dismissed without proof". Vil du diskutere dette må du nesten ha noen fakta i bakhånd. Har du det kan vi ta stilling til det og diskutere det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tenner et lys for deg i dag. Håper det går bra trass den store MGP konspirasjonen.

Så det er en konspirasjonsteori at vi kan velge en person på grunn av at de er svart.

Men de er ikke en konspirasjonsteori at man kan diskrimere mot noen, fordi de er svart.

Enhver kan høre at hun synger falskt. Vi kan også se at slik musikk er ikke særlig populært i Norge, fordi det er ikke slik musikk folk hører på ipoden sin. Sangen er repeterende, representerer ikke Norge og den ble knust i eurovision. Hva er du mener gjorde denne sangen et utmerket valg?

Så du VET hva 5 mill nordmenn hører på, på ipoden sin? Det har vært en svart person som representerer norge i MGP, get over it. Bare fordi du ikke skjønner det så vant hun med flest stemmer.

Endret av danba
  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. Dette er kun dine antakelser. Dette har du ikke noe empirisk grunnlag for å si. Kun ditt innsnevrede, personlige syn får deg til å se dette på denne måten. Jeg ber deg lese Tom Waits for Alice's innlegg en gang til. Ikke at jeg forventer at du skal se sammenhengen.

TWFA nevnte at folk fra utlandet (som er hvite) har gjort det bra. Hva har det med saken å gjøre. Tenk før du skriver.

Og jo, jeg har et grunnlag. Alt det andre jeg har skrevet er grunnlaget mitt. Du kan være uenig i grunnlaget, men du kan ikke skrive at det ikke finnes noe grunnlag.

2. Beklager, men dette blir for dumt for meg til å ta standpunkt for. Jeg ser hvor du vil henn... men. Du spyr jo ut dine egne antakelser her - som veldig mange er uenig i. Det er ikke hold i noe du skriver. Jeg kan også si noe og hevde at det stemmer fordi jeg mener det - det vil ikke si at det dermed stemmer.

Det var ingen antagelser i den setningen du siterte, og "Beklager, men dette blir for dumt for meg til å ta standpunkt for. jeg ser hvor du vil hen" høres ut i mine øre. Jeg klarer ikke å svare på det du skriver, men jeg liker ikke konklusjonen din.

"What can be asserted without proof can be dismissed without proof". Vil du diskutere dette må du nesten ha noen fakta i bakhånd. Har du det kan vi ta stilling til det og diskutere det.

Hva slags fakta er du tenker på. Jeg har gitt mange fakta i mine poster, f.eks. i den du siterte om hvor dårlig Norge gjorde det. Hvordan vennen min rangerte de. Og hva folk lytter til på ipodene sine.

Men jeg vil spøre deg også. hver kan høre at hun synger falskt. Vi kan også se at slik musikk er ikke særlig populært i Norge, fordi det er ikke slik musikk folk hører på ipoden sin. Sangen er repeterende, representerer ikke Norge og den ble knust i eurovision. Hva er du mener gjorde denne sangen et utmerket valg?

Lenke til kommentar

Litt artig at du sier at "vi kan også se at slik musikk ikke er særlig populært i Norge"

Haba-haba var 7 uker på førsteplass blant norske singler på vg-lista, totalt 18 uker på topp 10. Da forsvant den ut fordi Stellas nye singel tok over.

http://lista.vg.no/l...ato/2011/uke/10

Den type musikk er populært i Norge, her er ekte bevis, ikke idiotiske tankespill fra din side.

Du driter deg ut.

Endret av danba
  • Liker 6
Lenke til kommentar

MGP er et perverst pengesirkus for hester og dumme folk, håper hele greia konker og dør. Forresten overraskende hvor mange brunskjorter som lager tragikomiske tråder, kun ett år etter at Breivik blottla deres ideologis sanne ansikt.

Lenke til kommentar

S du VET hva 5 mill nordmenn hører på, på ipoden sin? Det har vært en svart person som representerer norge i MGP, get over it. Bare fordi du ikke skjønner det så vant hun med flest stemmer.

ånei, her kommer rasimekortet. Eller kanskje burde ha blitt kalt desperhathetkortet. Jeg er faktisk mindre rasistisk enn de fleste nordmenn, fordi jeg forskjellsbehandler ikke raser på verken positiv eller negativ måte. årsaken til at man stemte på henne var sympati, ikke at man mente svarte var overlegne.

Og ja jeg vet at nordmenn ikke lytter til haba haba musikk på ipoden sin. At du prøver å late som om folk gjør det, viser hvor desperat du er.

Lenke til kommentar

Ehh. Jeg har ikke sakt noe om rasisme.

Forøvrig:

Haba-haba var 7 uker på førsteplass blant norske singler på vg-lista, totalt 18 uker på topp 10. Da forsvant den ut fordi Stellas nye singel tok over.

Den type musikk er populært i Norge, her er ekte bevis, ikke idiotiske tankespill fra din side.

Du driter deg ut.

Endret av danba
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Litt artig at du sier at "vi kan også se at slik musikk ikke er særlig populært i Norge"

Du driter deg ut.

Hva med noen andre artister? Selvfølgelig kjøper folk en singel som kommer fra en som vant norsk eurovision.

Men la oss heller ta en titt på i dag.

http://lista.vg.no/

Ikke en eneste sang er haba haba musikk. Så hvem var det som dret seg ut igjen.

At du en gang prøver å bevise den latterlige påstanden om at nordmenn flest hører på Haba haba musikk viser hvor desperat du er.

Lenke til kommentar

Jo, det gjorde du.

Det har vært en svart person som representerer norge i MGP, get over it.

Her antar du at det er hudfargen jeg har noe problem med. Ergo, du drar frem rasismekortet. Det jeg har problemer med er forskjellsbehandling av hudfarge. Altså det motsatte av rasisme.

Lenke til kommentar

Beklager, vet ikke hva som er haba haba musikk.

Er det musikk laget med ikke-vestlige rytmer du er bekymret over?

Hva med:

5 plass

Ai se eu te pego!

Michel Teló

Litt haba haba tendenser der.

4plass

Whistle

Flo Rida

Han er jo svart

3 plass

Euphoria

Loreen

Hun ser jo ikke så lys ut?

13

Don't wake me up

Chris Brown

Svart

14 plass

Starships

Nicki Minaj

Definitivt haba haba

15 plass

Kjører på

Madcon feat. Timbuktu

Dette er jo kompisene til Stella

17 plass

Sunrise

Alexandra Joner

Hold deg fast - norsk dame med mørk hud!

For ikke å snakke om at Haba haba var 18 uker på topp 10 lista, ergo populær musikk. Tenner et lys for deg i kveld.

Tenner også et lys for den hvite mannlige 100 meterløperen, den hvite kvinnelige 100 meter løperen, for ikke å snakke om den hvite norske vektløfteren som ikke fikk være med til OL trass i at de var mye bedre, bare pga hudfarge... Hei, vent?!

Endret av danba
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er bare at selvhatende norske politikere og idrettspamper ennå ikke har funnet en villig neger eller muslim til å bære flagget. ANTAGELSE NR 1. Sist var det svært påtatt en flaggbærende neger for Norge, og i MGP var det først en neger i fjor og så en muslim i år. Med det åndsvake avstemningssystemet der bestemte Vg og Db helt og fullt den norske vinneren med forhåndspropaganda som ekskluderte alle andre enn den hjelpeløse negeren og den kunstige muslimsangeren. ANTAGELSE NR 2. Norge er et ganske sykt samfunn.

Norge har vunnet MGP tre ganger: Bobbysocks som var halvt svensk, Secret Garden som var halvt irsk og Rybak som er hviterusser. I andre enden av skalaen er vi beryktet for å ha deltatt med nullpoengerne Teigen, Kalvik og Endresen, alle etnisk norske og interessant nok på den tiden de deltok stjerner her i landet.

De siste etniske nordmennene som var med , med hederlig unntak av Maria Haukaas Storeng, gjorde det akkurat like dårlig som Tooji og Mwangi. Å gjøre dette til et etnisk spørsmål er bare et tegn på desperasjon og historieløshet.

Geir :)

Nå glemmer du en viktig faktor her. Ingen stemte på Secret Garden, Bobbysocks, eller Rybak fordi de var utlendinger. Du far ikke sympatistemmer for a vare fra Irland eller Sverige. Stella Mwangi kunne ha bodd i Norge siden 1900 og dermed etnisk nordmann. Det ville ikke ført til noe forskjell.

Vi ma se på hudfargen istedenfor, fordi det er hva det handler om. Da ser vi en annen trend.

Hovedpoenget mitt står forsatt fast. Vi valgte Stella, fordi hun var svart. ANTAGELSE NR 3. Jeg har ingenting imot at Norge nominerer en svart sanger. Men jeg har noe imot a nominere en svart person fordi hun er svart. Stella sang en ganske repeterende sang falskt og havnet dermed på bunn. Derimot hadde vi valgt Vardlokk kunne vi gjort det veldig godt. ANTAGELSE NR 4.

Dette handler ikke om musikksmak. Hadde det vært en hvit dame som hadde sunget Haba Haba falskt så hadde hun ikke kommet til finalen en gang. ANTAGELSE NR 5.

Vi har mer bevis. Haba Haba ble nedstemt i Eurovision. Det er fordi i mange land så ser de på svarte som likeverdige. ANTAGELSE NR 6. Vi liker å snakke om ANTAGELSE NR 6, IKKE VI. DU! hvordan østeuroperene er rasistiske og derfor stemte de ikke på haba Haba, men det er få som har tenkt på at vi stemte på haba haba, fordi hun var svart ANTAGELSE NR 7.

Hadde du bare hatt noe. En eller anna form for empiri e.l. som gir deg grunn til å skrive som du gjør så hadde det hvertfall vært noe. Et grunnlag er ikke dine egne meninger som er tatt ut fra det blå. Dine meninger kan være grunnlag hvis de har rotfeste i virkeligheten. Men det har de ikke. Så igjen, hiver ballen over til din side. Kom med noe håndfast.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er det faktisk bestemorra mi som stemmer på Melodi Grand Prix, og jeg kan garantere at hun ikke har noen agenda på å profilere Norge som et land som støtter opp om sine etniske nordmenn. Når det gjelder flaggbæring hadde det muligens vært mulig at det fantes et poeng dersom det faktisk var politiske grunner som bakgrunn for utvelging, men i Melodi Grand Prix er det faktisk vanlige folk som klikker inn en stemme på mobilen der de velger den låta de synes var minst rævva.

Her letes det etter politisk/antirasistisk motivasjon i folks potetgullposer. Da er det noen som er litt støl i analysemuskelen sin, spør du meg.

Nei, det er riktig at det ikke er tilfeldig hvem folk sender til Melodi Grand Prix. De sender de som flest folk synes suger minst,

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jo, det gjorde du.

Det har vært en svart person som representerer norge i MGP, get over it.

Her antar du at det er hudfargen jeg har noe problem med. Ergo, du drar frem rasismekortet. Det jeg har problemer med er forskjellsbehandling av hudfarge. Altså det motsatte av rasisme.

Dette er patetisk av deg. Du har i hele denne tråden lagt vekt på hudfarge, derav mørk hudfarge, som noe negativt. Selv om du har vært "smart" å unngått å ordlegge deg direkte rasistisk så er det ikke så subtilt som du tror. Ikke si at danba er den som drar opp rasismekortet.

Rasisme er å undertrykke noen pga deres hudfarge/etnisitet o.l. Det du driver med er så visst ikke det motsatte av rasisme. Makan.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...