S4nder Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Hei, har nylig lagt ut en video på youtube, og lurer på hva jeg kan gjøre/kunne gjort for å få/fått den mer populær. Er det forbedringer jeg kunne gjort når det gjelder redigering og andre prosesser før filmen ble gitt ut? Hva kan jeg gjøre nå for å gjøre den mer populær? Evt. andre generelle forbedringer som kan hjelpe filmen? Takk på forhånd Lenke til kommentar
Kriss7opher Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Med tanke på hva som kunne blitt gjort på forhånd: Var videoen planlagt av begge parter, eller var det en reell prank? Spørr om dette i og med at dersom det var planlagt av begge parter kunne man nok gjort vesentlige forbedringer når det gjelder filming. Lenke til kommentar
S4nder Skrevet 24. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2012 Han som ble pranket visste ikke om det, var derfor litt vanskelig å filme bedre enn sånn det allerede ble gjort. Lenke til kommentar
Kakemann Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Et par tanker... Det går ganske lang tid uten at det egentlig skjer noe. Jeg ville kanskje kuttet ut så mye som de ~45 første sekundene. I og med at jeg allerede vet hva som skal skje, gjør ikke videoen noe i den perioden for å bygge opp spenning eller forventninger. Husk også at internettmassene mister fort interessen. Det er mye som konkurrerer om oppmerksomheten. Kanskje det også ville være bedre/morsommere for seeren å bli like overrasket som han som blir spist av sofaen? Da tenker jeg på å ikke avsløre at det er en sovesofa med "hjelpetekst", samt å gjøre tittelen litt mindre direkte. Og igjen - korte ned tiden. Det morsomme ligger ofte i en uventet tvist. Og så kan du jo tenke på om du ønsker bruke andre virkemidler. Overdrivelse f.eks. En overdreven lydeffekt i det sofaen klapper sammen? Eller lydbruk generelt som bidrar til å gjøre snutten mer interessant/morsommere. Lenke til kommentar
S4nder Skrevet 24. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2012 Et par tanker... Det går ganske lang tid uten at det egentlig skjer noe. Jeg ville kanskje kuttet ut så mye som de ~45 første sekundene. I og med at jeg allerede vet hva som skal skje, gjør ikke videoen noe i den perioden for å bygge opp spenning eller forventninger. Husk også at internettmassene mister fort interessen. Det er mye som konkurrerer om oppmerksomheten. Kanskje det også ville være bedre/morsommere for seeren å bli like overrasket som han som blir spist av sofaen? Da tenker jeg på å ikke avsløre at det er en sovesofa med "hjelpetekst", samt å gjøre tittelen litt mindre direkte. Og igjen - korte ned tiden. Det morsomme ligger ofte i en uventet tvist. Og så kan du jo tenke på om du ønsker bruke andre virkemidler. Overdrivelse f.eks. En overdreven lydeffekt i det sofaen klapper sammen? Eller lydbruk generelt som bidrar til å gjøre snutten mer interessant/morsommere. Takk Kakemann, dette var veldig nyttig og tankevekkende, tror dette kan hjelpe meg mye I produksjonen av framtidige videoer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå