Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Inngrodd negl

Muzzy5768

Anbefalte innlegg

ÅÅ blir så gal av den skit tåa , legen sier grønnsåpe bad helst barneregns ellerno 20 min x 2 daglig men funker ikke en skit . Etter 4 turer til legen sa han at han kunne operere til starten av vinteren! Har egentlig lyst til å bare bite tenna sammen og dra neglen rett av men hvis noen har noen andre tips plis hjelp!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dro nettopp av en tånegl selv jeg. Fatter ikke hvor lett det egentlig går an, jeg gjør det heller ofte. Har med mange timer foppall å gjøra det.

Det er jo egentlig ikke så pain heller etterhvert, men verket du sikkert har kan nok øke smerteeffekten.

Dra den av samtidig som du sitter å driter, tar fokuset vekk fra smerten i tåa.

Endret av 501
Lenke til kommentar

Dro nettopp av en tånegl selv jeg. Fatter ikke hvor lett det egentlig går an, jeg gjør det heller ofte. Har med mange timer foppall å gjøra det.

Det er jo egentlig ikke så pain heller etterhvert, men verket du sikkert har kan nok øke smerteeffekten.

Dra den av samtidig som du sitter å driter, tar fokuset vekk fra smerten i tåa.

Men åssen skal jeg dra den av ?

Lenke til kommentar

Start i motsatt ende av rota, den vender forøvrig utover

Bare å vri frem og tilbake med saks til du kommer til, oppunder.

Vet ikk jeg. Er så vant til det, da jeg mister dem bare jeg ser skeivt på dem.

Gå en stund med trange sko, ja, det er jeg ganske sikker på etterhvert vil fungere.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en skikkelig inngrodd negl en gang som blødde og verket og det hele. Gikk til en privat kirurg og ble operert på stedet. 1200 kroner.

Hadde litt tendenser på andre foten men fikset det med å legge en bit bandasje/plaster under hver side av neglen og gå med det noen dager slik at neglen ble løftet ut av huden og tvunget til å vokse rett. Det er også et must å ikke klippe sidene av neglen slik mange gjør for å runde av kantene, da det oppfordrer neglen til å vokse mer der. For motsatt effekt burde man la sidene være og heller klippe et hakk i midten.

Lenke til kommentar

ÅÅ blir så gal av den skit tåa , legen sier grønnsåpe bad helst barneregns ellerno 20 min x 2 daglig men funker ikke en skit . Etter 4 turer til legen sa han at han kunne operere til starten av vinteren! Har egentlig lyst til å bare bite tenna sammen og dra neglen rett av men hvis noen har noen andre tips plis hjelp!!

Skjønner ikke dette, legene på fastlegekontoret mitt fikser sånt på dagen.

De fikser det også som drop in på oslo legevakt.

Vel å merke gjør de ikke større operasjon enn å klippe vekk 1/3 av neglen på den siden hvor den er inngrodd, klipper inn neglen helt til neglerota, og skraper neglerota så den ikke skal vokse tilbake igjen kjapt.

Legen på kontoret hvor jeg er i allmenn, skar faen meg vekk neglerota, så det ble et lite pizzastykkekjøt åpent i tåa. Alt dette fikset uten måneders ventetid. Det er jo faen meg et mini-inngrep.

Hvilken by bor du i?

Lenke til kommentar

Men fader, ikke dra den av selv da! :eek:

Da jeg var 14 hadde jeg en skikkelig betent inngrodd tånegl. Jeg husker ikke hvor lang tid det tok før jeg fikk komme inn til operasjon, det er jo en (liten) stund siden. Men dette var ikke noe problem i det hele tatt. Jeg tror ikke det tok mer enn to uker før jeg fikk time hos kirurg. (Og siden jeg var fjortis, så var det selvfølgelig ikke jeg som betalte for dette - men som skrevet over, så kosta det nok ikke mer enn 1200 kr altså, jeg tror ikke det kosta det engang).

Hvis jeg var deg, ville jeg ha bytta fastlege. Hvordan ser tåa ut, har du fått infeksjon? (Vennligst ikke post bilde ...)

Jeg prøvde også grønnsåpe. Jeg har også hørt om ei bøyle man kan sette på for å få neglen til å vokse ut av tåa, men jeg vil absolutt anbefale operasjon! Da er du kvitt problemet for godt (de skjærer bort litt ekstra hud på siden slik at neglen ikke kan gro inn i huden igjen). Du blir gående på krykker en stund etter operasjonen, og det er jo litt "ømt", men det er ABSOLUTT verdt det!

Lenke til kommentar

Slutt og klag jeg har hat ingrodd tånegle siden jeg var 12 år og nå er jeg 22 og jeg har aldri hatt problem, eneste gangene visst jeg spillet fotball, norske problemer , se hvordan andre folk i verden sliter.

Aldri mast på legen, visst jeg skulle ha time ville jeg ha sagt det, ingen grunn til og mase, og HUSK;!!! lær deg og klipp tåen ordentlig,!

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Slutt og klag jeg har hat ingrodd tånegle siden jeg var 12 år og nå er jeg 22 og jeg har aldri hatt problem, eneste gangene visst jeg spillet fotball, norske problemer , se hvordan andre folk i verden sliter.

Aldri mast på legen, visst jeg skulle ha time ville jeg ha sagt det, ingen grunn til og mase, og HUSK;!!! lær deg og klipp tåen ordentlig,!

Nå finnes det jo forskjellige grader av inngrodde tånegler også ... virker ikke som om du er så veldig plaga akkurat, men det finnes det jo andre som er.

Personlig kan hvertfall ikke jeg tenke over hvordan mennesker i andre land har det, da man selv er vant med en viss standard. Inngrodd tånegl er ikke det største problemet dog, for det kan fikses.

Lenke til kommentar

Sikker på at det ikke er du som må lære deg å klippe neglene, Realzi? Jeg mener; du har hatt problemet i 10 år!

vell jeg er hygenisk så det er ikke så veldig plagsomt, bare visst jeg slår store tåen så gjør det veldig vondt, men folk får dette til og høre ut som en livs krise, jeg har klippet neglene ganske bra , men jeg gidder liksom ikke gå til lægen får det , skal heller vente til større krise så ta alt i en sleng, eller ta det i militære, da er alt gratis. fikk egen grønnsåpe vask ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...