Gå til innhold

pc med bra batteritid til en billig penge

Anbefalte innlegg

jeg er på jakt etter en ny pc etter å ha herpet batteriet på den gamle. trenger en pc med lang batteritid, som ikke blir så varm, er lett å ta med seg over alt og som samtidig ikke er så liten. jeg vil ikke bruke så mye penger (vil helst holde meg under 5000,-). den skal brukes til skole, surfing på internett, litt redigering av bilder og musikk (vil også gjerne ha webcamera). noen som har noen gode forslag. er åpen for alt

Endret av smilla1705
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den har ikke CD-rom, nei. Den blir også ganske varm ved lengre filmavspilling/spilling (dama mi har den), men ellers enn det, så er det en flott PC. Vil tro at den blir betydelig mindre varm hvis man bytter ut harddisken med en SSD, men det koster jo sitt det også...

Disse har betydelig kortere batteritid, men er større (mtp at du sa du ikke ville ha så liten?) og har CD-rom:

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1295914

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1073253

Siste alternativ har kraftigere prosessor og bedre skjermkort, men den billigste skal fint holde til ditt bruk.

Endret av Galdust
Lenke til kommentar

Det finnes en mengde, men problemet er at vi akkurat er i skifte mellom to "generasjoner" CPU-er. Derfor kan de være litt vanskelig å finne de virkelig gode alternativene.

F.eks kan du vurdere Toshiba Satelilite R830-1CL. Den koster ca 5 000 kr, er svært lett (1,5 kg), har bra batteritid, kamera og DVD. Litt svak CPU samt kun integrert skjermkort. Men til den bruken du signaliserer holder det helt klart. Den har glossy skjerm. Toshiba har et alternativ med litt kraftigere CPU, Toshiba Satellite R830-1CM. Disse er 13,3'' maskiner.

Du har ellers en HP ProBook 4330s serien. Viser ikke til noen spesielle, her er det en lang rekke modeller fra 4 800 kr og oppover. HP ProBook er en serie beregnet for bedriftsmarkedet - og er jevnt over solide maskiner.

Samsung 300E5A-S09 er et alternativ med 15,6'' skjerm. Den har jeg ikke batteritid på.

Noe av det som gjør det vanskelig å finne et godt alternativ er kravet om lett å ta med seg, ikke for liten og god batteritid. Egen erfaring er at det går en grense rundt 2 kg for om noe er lett å ta med seg. Min nye PC viere 1,8 kg, mens den gamle veide 2,5 kg. Akkurat den vektendringa hadde en utrolig effekt (dog er både min nye og gamle PC i en helt annen prisklasse).

Så jeg vil anbefale deg å ta en tur på Elkjøp/Expert og se på maskiner med 13,3, 14 og 15,6'' skjerm. Hva synes du er rett størrelse. Personlig så liker jeg best 13,3 og 14'' maskiner. Og ikke glem vekt, om du skal ha med maskina på skolen hver dag så spiller faktisk det en ikke ubetydelig rolle. Jeg er av de som faktisk betaler litt ekstra for redusert vekt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...