Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Er det noen som vet hvordan det fungerer med utsettelse av førstegangstjeneste på grunn av studier? Jeg er lite interessert i å avlegge tjeneste i januar, og vil heller unnagjøre studiene mine enn å møte opp til innrykk (hvis jeg ikke får utsettelse møter jeg naturligvis opp). Problemet er bare at jeg ikke søkte meg inn på noen studier i mars, og sitter nå på restetorget og leter etter noe passende jeg kan gjøre i ett år før jeg starter på ønsket studium neste år.

Hvis jeg kommer inn på et årsstudium nå og får fritak fra forsvaret i ett år, vil jeg da kunne få ny utsettelse når jeg kommer inn på det jeg vil studere neste år, eller kommer de til å være vrange og kreve at jeg skal inn neste år, siden jeg allerede har fått utsettelse én gang? Isåfall, vil det lønne seg å søke meg inn på et bachelorstudium nå, få utsettelse i 3 år, bryte studiet etter ett år og søke meg inn på noe nytt, og når jeg får ny innkallelse om 3 år si; sry guys, jeg er midt i en mastergrad nå, dere må gi meg enda mer utsettelse?

Takk for svar! :)

PS. Beklager hvis det finnes en lignende tråd, fant den bare ikke i desperasjonens stund.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja Forsvaret er vel litt sånn om du får utsettelse en gang så vil du neppe høre fra dem igjen med mindre du ikke utdanner deg til lege, tannlege eller prest. Lønner seg å søke seg inn på 3 årig, da får du utsettelse i minst tre år. Merk at du må ha PÅBEGYNT utdanning for å få utsettelse, det nytter ikke å ha innrykk i starten av august og si ja men jeg har kommet inn på et studie.

Lenke til kommentar

Får du utsettelse er det ingen garanti for at du ikke blir kalt inn igjen. Kjenner mange som har søkt og fått utsatt verneplikten og blitt kalt inn i ettertid. Gjør som du tenker, søk utsettelse, ta det som det kommer. Og hvis du MÅ inn i militæret er det overhodet ikke negativt. Tror du kommer til å stortrives bare du prøver!:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...