aschj Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Hvordan kan jeg lage to (forskjellige) submit-knapper med to forskjellige metoder? For eksempel en 'submit to elvis' med method 'elvis.php' og en 'submit to costello' med method 'costello.php'. Jeg ville helst hatt en løsning i ren HTML, men PHP eller JavaScript går like greit. Lenke til kommentar
pekle Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Går ut frå at du meiner to forskjellige ACTIONs, ikkje METHODs. Er det to forskjellige forms? I så tilfelle er det rett fram. Men ettersom du spør er det vel helst to knappar i same form. Da er JavaScript ei løysing. <form name="ec_form" action=""> <input type="submit" value="Elvis" onclick="document.ec_form.action='elvis.php'"> <input type="submit" value="Costello" onclick="document.ec_form.action='costello.php'"> </form> Alternativt kan du submitte til default.php der du sjekkar kva for ein knapp som var nytta og så utføre forskjellige ting ut frå det. Lenke til kommentar
aschj Skrevet 1. september 2003 Forfatter Del Skrevet 1. september 2003 Dette var nøyaktig det jeg så etter. Mange takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå