Hexafix Skrevet 24. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2012 (endret) Hvorfor kan ikke jeg slappe av? :C Jeg bare spørr... forventer ikke noe svar Endret 31. juli 2012 av Hexafix Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Ta ett varmt, langt bad, spis ett godt og stort måltid (gjør alltid meg trøtt), les en god bok, slå av ALT rundt deg, tenn noen telys, bestill røkelse hvis du ikke har det (dette kan være ekstremt beroligende for sansene dine!). Det finnes drøssevis av tips til hvordan å slappe av. Ellers vil jeg selv anbefale melatonin (innsovningstablett) hvis du sliter med å få sovne. Du blir supertrøtt og sover godt, og du SOVER faktisk, du blir ikke slått ut som med vanlig sovemedisin. Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 24. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2012 (endret) Det blir bare værre for hver år etter at kona forlot meg så sliter jeg med å slappe av. Hu gidder ikke å holde meg oppdatert på hvordan hun har det selv om hun ikke er mine kone lenger. Endret 31. juli 2012 av Hexafix Lenke til kommentar
mango90 Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Det er litt vanskelig å hjelpe deg med mindre du sier hva problemet egentlig er.. Det er jo alltids en grunn til at man ikke får sove. Jeg sliter mye med depresjoner og angst, og noen dager får jeg ikke sove mer enn 2 timer, mens andre dager kan jeg sove hele dagen fordi jeg ikke orker å være våken. Jeg tar meg selv i å spenne absolutt alle muskler i hele kroppen og hjernen jobber i høygir. Er det sånn hos deg også? Jeg går ut ifra at det er tankekaos som hindrer deg i å sove? Man kan jo ofte oppleve søvnvansker etter traumer, hvis det ringer noen bjeller for deg da. Og det høres jo unektelig ut som du trenger noen å snakke med ut ifra hva du skriver her, så du burde absolutt få legen din til å henvise deg til det lokale DPS'et slik at du kan få snakke med en psykolog. Alle har godt av en psykolog. Men jeg vet absolutt hvor vanskelig det er å søke hjelp, og IKKE MINST, hvor vanskelig det er å bli tatt på alvor. Du må snakke fra levra, og til og med sette ting på spissen. Men hjelper det for deg å skrive da? Få alle tankene ned på papir. Blåse seg ut litt. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Jeg er umennesklig oppegående etter ca 3 døgn uten søvn og nesten ikke spist. Det er jo mange som kan dø av det. Rett før man dør så får man også en veldig god følelse i kroppen og jeg har en veldig god følelse i kroppen akkurat nå i forhold til i sted. Du dør ikke av å være våken i 3 døgn. Du kommer nok ikke til å dø uansett hvor lenge du er våken - kroppen din har nok sovnet mange ganger uten at du merker det allerede, noe som er helt vanlig. Til slutt vil du slukne som et lys. Hvis du ikke kan stole på psyken din kan du i hvert fall stole på kroppen din. Prøv å sende en melding til 116 123 da? Skriv at du ikke liker å snakke i telefon. Lenke til kommentar
Caissa Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Siden du ikke orker så mye mat, husk å drikke passe mengder vann. Ikke kult å være dehydrert. Lenke til kommentar
kmatis Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) . Endret 25. juli 2012 av kmatis Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Siden du ikke orker så mye mat, husk å drikke passe mengder vann. Ikke kult å være dehydrert. Hjelper ikke hvis du ikke får i deg nok salt. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Da er noe slikt som en "sportsdrikk" en god idé. Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 26. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2012 (endret) Jeg er så sliten at jeg ikke orker å skrive noe mer. Det er slitsomt å være være sliten. Endret 31. juli 2012 av Hexafix Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 26. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2012 (endret) Da kan jeg slappe av helt og få energi til å produsere optimalt. Endret 31. juli 2012 av Hexafix Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 26. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2012 arghh.. jeg føler meg svikta :C Lenke til kommentar
festen Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 (endret) Jeg tenker at du kunne hatt glede av noen som drev med håndspåleggelse og noe lignende det de har i den katolske kirken hvor du kan bekjenne deg. Jeg tror det kan ha noe for seg for deg. Det du beskriver er litt oppvåkningens angst / konstruktiv angst, litt panikkangst, ved at ting du har ignorert dukker opp med voldsom-kraft. Det skal hjelpe deg til å gjennomføre endringer og du må utnytte det mens du har det. Begynner du å gjøre endringer, dvs, du får følelsen av å være "på vei", tror jeg angsten vil gå ned. Endret 26. juli 2012 av festen 1 Lenke til kommentar
Mankiw Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 (endret) Jeg trenger bare fler å prate med. Jeg må nesten dekke mine sosiale behov men jeg får ikke gjort det. Mine sosiale behov er altså å kunne prate med en fast person om alt når det passer for meg. Jeg trenger kjærlighet og jeg må vite at jeg får lov til å slappe av. Jeg trenger å sove sammen med noen. En person som jeg stoler 100% på. Da kan jeg klare å slappe av til enhver tid. Men jeg vet ikke hvem det skulle ha vært fordi jeg føler at det er umulig. Først da kan jeg slappe av helt og få energi til å produsere optimalt. Å få noen å prate med burde ikke være noe problem(skriv hvor du bor og alder så får du kanskje noen konkrete tips), men en ikke-profesjonell du kan prate om alt med er ganske mye verre å få til og jeg tror egentlig ikke det er så normalt heller for menn(gjetter, har aldri sjekket). En du kan sove med når du ikke vil ha noen andre enn eksen din og hun ikke er interessert i deg sier seg selv også ikke fungerer. Endret 27. juli 2012 av Mankiw Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Det er ingen skam å be om hjelp hos hjelpetelefonen. Å be om hjelp er ikke å synke ned, det er det første steget for å komme seg opp. 2 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 (endret) Vurdere kjæledyr? En hund er god å kose med når det er ensomt, også katter. Edit: De kan også være helsebringende for både din fysiske og psykiske helse. Endret 27. juli 2012 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Først av alt, du må få i deg mat. Uten mat og drikke duger helten ikke. Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 27. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2012 (endret) Eller har jeg blitt gal alerede? Endret 31. juli 2012 av Hexafix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå