thfroysa Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Hei. Tenker å bygge meg en HTPC. Og tenkte å poste hvilke komponenter jeg tenker å bruke her, for å høre om noen har noen innvendinger eller forslag til evt forbedringer... Den kommer til å bli brukt til filmavspilling. Og må derfor kunne takle 1080p. Samtidig bra lyd... Så jeg setter pris på om noen kan ta seg 2 minutter og komme med tilbakemeldinger på denne handlelisten fra komplett.no : http://www.komplett....AB-19AE742EC866 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Hei, ja det der er en god htpc. jeg hadde nok bygd den litt billigere og annerledes, men den der funker veldg bra. vær klar over at amd fusion er VARM, bygde nettop en selv og den er vanskelig å få stille. Lenke til kommentar
thfroysa Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2012 Hvordan ville du bygget den da ? Vanskelig å få stille ? Vil CPU-viften gå på høygir heletiden da eller ? Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 (endret) Den er ikke varmere en de fleste andre cpu'er. Problemet er at alle stock kjølere er laget for å kjøle tilstrekkelig, ikke være stille. Så ville kostet på meg en skikkelig kjøler også. Jeg ville gjort det slikt som dette, dog valgt 2tb harddisk istedet. Samt kansje en Corsair H60 evnt 620 vannkjølingskit for cpu for å få den helt knyst. Endret 23. juli 2012 av Rusher Lenke til kommentar
thfroysa Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2012 Tror dere det vil bli så mye støy da ? Etter min erfaring er det de eksterne skjermkortene som støyer mest. Men det vil vel ikke være et tema i dette tilfellet ? Hvordan vil det være opp i mot blu-ray 3d ? Kan denne htpc´en fikse det ? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Det er mange gode externe skjermkort som er passivt kjølt. jeg bruker et hd 6450 som funker meget fint til vanlig blu-ray. jeg hadde bygd med 35w intel cpu og dedikert gpu fra amd. har aldri prøvd å spille 3D så vet ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå