Myklebust89 Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Hvordan kan jeg lese ID3v1 tagger fra et program? Jeg driver på med en MP3 spiller, og det hadde vært fett å kunne lese ID3v1 taggene.... How? Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 les på sourcecode.no, er akkurat blitt skrevet en guide om dette Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 1. september 2003 Forfatter Del Skrevet 1. september 2003 Ok..... Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 1. september 2003 Forfatter Del Skrevet 1. september 2003 Jeg fikk liksom ikke så mye ut av den guiden! Jeg tok den kildekoden, men forsto ikke så mye av den, og hvordan jeg kan bruke den! Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Hvis du har kildekoden burde det ikke være noe problem. Har du f.eks. forsøkt å bruke funksjonen som heter GetID3( ) ? Den som tar inne et filnavn og returnerer en TID3Tag? Men igjen vil jeg anbefale JVCL fra Delphi-Jedi. Der har du ferdig komponent for både ID3 og ID3v2. -Vegar Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Som tidligere nevnt har sourcecode.no en guide om dette. Der finnes det også en tabell som viser lengden på de forskjellige postene. ID3-taggen ligger på slutten av den orginale MP3-filen, så du må gå 128 bytes tilbake fra slutten av filen, og deretter lese data i henhold til tabellen. Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Som tidligere nevnt ga ikke denne guiden ham så mye... GetID3( ) - som jeg refererer til er fra kildekoden til nevnt guide Hva er det egentlig du vil med innlegget ditt? -Vegar (Trøtt og kjei - går og legger meg...) Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Som tidligere nevnt ga ikke denne guiden ham så mye... GetID3( ) - som jeg refererer til er fra kildekoden til nevnt guide Hva er det egentlig du vil med innlegget ditt? -Vegar (Trøtt og kjei - går og legger meg...) Hva jeg vil med innlegget? Poenget er at det er bedre å lage en kodesnutt selv, enn å koke en kode som noen annen har skrevet. Hvis trådstarteren holder på å lage en MP3-spiller så er iallefall det minste problemet å lese ID3-taggen. Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 Jeg lasta ned kildekoden som det var link til i guiden, men jeg er temmelig n00b, så den ga meg ikke mye kunnskap, om noen kunne gi meg linken til jVCL, kunne jeg jo tatt en titt på det! Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 http://sourceforge.net/projects/jvcl/ -Vegar Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 Tnx... Skal se på det når jeg kommer hjem fra slave-galleien..... Er det noen guide om hvordan man bruker de komponentene der? Innlegg nummer 150.... 8) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå