albions Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Vurderer å bytte ut min gammle klumpete bærbare med ein mindre. Den skal brukes til facebook, internett og streaming av diverse filmer (Som youtube og gametrailes) Det rekner eg med den vill klare uten problemer, men det er også eit krav at den må klare å drive fotball manager uten problemer. Er macbook air bra nokk utstyrt at den vill klare det? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 (endret) Minst 4 GB RAM. Deretter går FM raskere unna jo sterkere prosessor du har - men nesten enhver prosessor kan kjøre FM helt kurant - det spørs bare hvor mange ligaer du vil ha i spill, og hvor stor database av spillere og støtteapparat du vil ha. Fler ligaer/fler spillere,trenere osv = tregere fremdrift i spillet, og vil man ha mange ligaer i spill og stor database, er det fint å ha en prosessor som sparker litt. Skjermkortet i Air vil vel være i stand til å drive 3D-grafikken i FM helt kurant også, i hvert fall på medium innstillinger. Endret 23. juli 2012 av thomit Lenke til kommentar
albions Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2012 Det er jo ikkje spesielt med grafikk å drive, bryr meg egentlig ikkje noe spesielt om kvaliteten på den heller. På den laptoppen eg har no så er det ein i7 Q720 @ 1,60GHz og det er 4GB ram. Men er ikkje Intel HD Graphics 4000 kun integrert møkka grafikk? Lenke til kommentar
Nator Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Intel HD 4000 er undervurdert. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 HD 4000 er nok for FM. Ikke er det møkkagrafikk heller, men det er selvfølgelig ikke kraftig nok for de som vil spille nyere spill med høye detaljer og eye candy. Lenke til kommentar
albions Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2012 Som sagt, det eneste spillet som kommer til å bli spilt på den er FM. Men nå er det jo ikkje spill mac er mest kjent for da Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 På MacBook Air er minnet loddet fast til hovedkortet. Du vil da ikke kunne oppdatere dette senere. Veldig smart å gå for 8GB. Da vil også Lion kjøre smertefritt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå