Gå til innhold

[Løst] Ny allsidig Ultrabook til 7 000-10 000 kr

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er på jakt etter en ny ultrabok i prisklassen 7000-10 000 kr til vanlig bruk (surfing, e-post, programmering, m,m.), litt spilling (på nivå med Diablo 3 og Quake Live, ikke noe mer) og bildebehandling med Lighroom 4, og gjerne enkel videobehandling. Sistnevnte operasjoner kan tyde på at jeg har behov for en SSD-disk? Jeg skal kjøpe Windows 7 og Arch Linux (ev. Ubuntu).

Videre er det en stor pluss om maskinen har et pent ytre, behagelig tastatur og helt grei skjerm.

Har tilbragt en del timer på dette forumet, Cnet og UltrabookReview, og andre fora, men har ennå ikke funnet noe som tilfredsstiller mine kriterier. Nå skal det sies at det er lenge siden jeg har vært på jakt etter laptoper, og har dessuten aldri eid en ultrabook, så jeg stoler ikke på min egen dømmekraft uansett.

Har dere noen anbefalinger?

Alle innspill mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

samsung sin nye ultrabook NP900X3C er ganske fin. har også 1600x900 oppløsning.

eventuelt kan du gå for macbook air, og installere windows 7 via bootcamp.

Takk for innspill! Jeg har sett på denne tidligere, men jeg syns kanskje 13.3'' blir for litt lite (dog det ikke avgjørende) og at skjermkortet ikke er bra nok. Er redd for at jeg betaler litt for mye for design både for Samsung- og Appleprodukter.

Lenke til kommentar

Macbook air skal ikke, og da mener jeg IKKE brukes til heavy spilling, da forvandles viften til en jet-motor. Det er iallefall min erfaring.

Jeg ville valgt macbook pro, husk at du enkelt kan laste ned windows på mac ved hjelp av boot camp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...