Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere?

lals

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mat: 2 000

Klær: Bruker vanligvis å kjøpe klær en gang i året og håper det holder så lenge som mulig siden jeg hater å shoppe klær. 3000 i året kanskje?

Festing: Fester max en gang i måneden og da pleier jeg å kjøpe drikke for 600 kr, hvis jeg går på byn er det mye mer. 1 500 kr?

Samlet klær, mat og fest: 4 500..?

Lenke til kommentar

Jeg har ingen anelse selv om jeg virkelig burde vite det. Men så lenge en ender opp med pluss på konten etter hver måned...

Det er jo bare å regne litt på det, så finner du det ut.

Selv bruker jeg temmelig lite, siden jeg ikke har så mye å rutte med for tiden. 2000 kanskje. Sist jeg hadde "god" råd så brukte jeg 5-8000 etter faste utgifter.

Lenke til kommentar

Jeg og mannen min setter inn 10 000 hver (altså til sammen 20 000) på en felles konto hver måned. Ca. halvparten går til lånet på leiligheten og felleskostnader, mens resten går til bilutgifter, mat, forsikringer, internett, osv.

Resten av pengene våre bruker vi på sparing eller tull og tøys, altså det vi vil. Vi er studenter begge to, men jobber en del i tillegg.

Lenke til kommentar

Moderatormelding

Ett stk snørrvalpinnlegg og tre oppfølgningsinnlegg slettet.

Det gikk dessverre med noe on-topic som følge av forumpolicy om at vi skal slette innlegg, ikke redigere dem. Personer som ønsker å få innleggsteksten sin tilsendt for å poste på nytt kan sende meg en PM.

• Liker 2
Lenke til kommentar

On topic. Bruker ikke så mye cash. Studerer (et par enkeltemner i semesteret 20-50poeng)/Jobber.

Sitter vel igjen med 25-28 etter skatt og etter leie/mat/faste utgifter pleier jeg å klare å spare ~20.

Dette går til nedbetaling av lån jeg har på en utleieleilighet, og deretter å spare opp til egen leilighet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Inntekt:

Lånekassen: 7 000 kr

Utgifter:

boligleie, strøm, internett og mobil: 4 500 kr

Mat og husholdningsprodukter (pluss snus): 2000 kr

"Får" litt ekstra i august og januar fra lånekassen. Som spares opp og fordeles ut over.

Så bruker rundt 1 000 kr i måneden på festligheter, klær og diverse tull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...