Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptop med oppstartproblemer

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har en nesten ny laptop (kjøpt i februar 2012) av merke Acer Aspire 3830T med Windows 7. Maskinen har helt til for noen dager siden fungert utmerket, men nå har jeg fått et underlig problem:

Etter at jeg har trykket på powerknappen for å starte maskiner kommer jeg raskt til ei svart side med Acer-logoen. Nederst i venstre hjørne er en beskjed om å klikke F2 for setup. Helt normalt, men dette bildet varer vanligvis bare et par sekunder før den booter videre. Ikke nå lenger. Nå blir den hengende der i godt over en time før den plutselig fortsetter og starter og fungerer normalt.

Har forsøkt en systemgjenoppretting uten resutat. Jeg ender nok nede på butikken der jeg kjøpte den, siden det muilgens er en garantisak, men vil gjerne høre her først, om noen av dere har opplevd det samme.

Kan legge til at jeg ikke har innstallert noen programmer i den nærmeste tiden før dette tullet. Den var bare slik morgenen etter at jeg hadde slukket den for kvelden..

Endret av Taran
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mens maskinen står og stanger på den nevnte siden hører jeg at vifta sviver som om maskinen jobber med noe, men lampa som indikerer aktivitet fra harddisken lyser ikke. Som om maskinen står og vurderer om den skal gidde å starte. Klikker jeg F2 går det flere minutter før jeg får neste melding: "Vennligst vent..". Etter lang tid får jeg så opp et Bios-vindu (tror jeg det heter). Der kan jeg velge å starte maskinen på vanlig måte. Men det viser seg altså at den finner ut av det selv bare jeg orker å vente til den gidder.

Har du mekanisk disk eller SSD?

Usikker. Har i alle fall ikke vanlig CD-stasjon?

Maskinen klarer heller ikke å starte opp igjen etter dvalemodus..

Edit: Etter det jeg kan finne ut har maskinen "optisk stasjon", hva det nå betyr.

Endret av Taran
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...