Gå til innhold

Truckfører bevis klasse T1,T2 og T4

Anbefalte innlegg

Er det noen som har peiling på hva som må til for å skaffe seg de forskjellige klassene innenfor truckførerbeviset?

Personlig står det på mitt truckførerbevis at jeg har klassene T1, T2 og T4.

Men jeg skjønner ikke hvordan dette kan stemme ettersom jeg aldri har kjørt hverken T2 eller T4 trucker før. Når jeg skaffet meg T1 beviset tok jeg et universelt teoretisk kurs, som gjelder for typer truck, og etter det tok jeg praksis på jobben med T1. Så det jeg eventuelt lurer på er om det som står på mitt truckførerbevis er feil, eller dekker kanskje praksisen for T1 også T2/T4??

Om noen vet hvem jeg eventuelt må kontakte/ringe for å få et endelig svar på dette, vil jeg være takknemlig. Trenger å vite det litt kjapt ettersom jeg har tenkt å søke på en jobb som krever T4 truckførerbevis :)

Takk for all hjelp!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 7 måneder senere...

Om det står på lappen din at du kan kjøre det så kan du kjøre det... Eller, du har i alle fall lov til å kjøre det :)

Du har lov og kjøre Motvekts truck , den mest familiære gaffel trucken ,men kan ikke hoppe rett in i en annen truck med en gang... ikke før ETTER opplæring av en sertifisert fører som har kjørt denne "andre trucken", du trenger i tillegg bevis av opplæring signert av den personen som nå ga deg opplæring i denne type truck....dette må du etter boka gjøre på ihvertfall T2 og T3 trucker... skal spørre om det gjelder T1 også... er i midten av Teroi kurset på truck nå så... ja =) håper dette hjelper....

Endret av BuuB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...