Flygg Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 har nettopp installert et A7N8X Deluxe/GD og en XP3000, og har fått en del problemer. i windows (me) får jeg opp meldingen: Explorer har forårsaket en feil i <ukjent>, nesten hele tiden. og systemet er veldig ustabilt. når jeg går inn på systeminformasjon og problemenheter. står det oppført flere: ACPI IRQ-styring for PCI, med feilkode 8 og 11. jeg kan ikke kjøre installasjonsprogrammet til hovedkortet, fordi maskinen låser seg da. når jeg prøver å reinstallere windows (har prøvd med både me og XP) går det greit helt til maskinen har rebootet. da får jeg opp en blå skjerm der det står noe om BAD_SYSTEM_CONFIG_INFO. og installasjonen avbrytes. dessuten kjører cpu'en på bare 1300 mhz Hjelp meg Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Prøv å relokalisere PCI kortene dine. Sett de i andre slot'er. Når det gjelder farten, så kan det også være grunnen til at det er ustabilt ? ... Klokk den opp til riktig fart ved å stille på FSB. Hva den verdien skal være på, det vet jeg ikke. Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Disable ACPI-funksjonen. Vanlige brukere har ingen nytte av den. Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 1. september 2003 Forfatter Del Skrevet 1. september 2003 hvordan disabler jeg den? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 hvordan disabler jeg den? I bios, for å komme i bios trykk del når den booter (telling av ram osv) Så gå på andre menyen er det vell der finner du det (har ikke manualen foran meg i dette øyeblikk) Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 1. september 2003 Forfatter Del Skrevet 1. september 2003 merkelig, kan ikke huske å ha sett den i bios, selv om jeg har drevet på med det en god del Lenke til kommentar
frans Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Disable s-ata funksjonen hvis du ikke har S-ata disk. Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 det finnes ingen innstilling for å disable s-ata eller acpi i bios. har klokket opp cpu så den kjører på korrekt antall mhz uten at det hjalp stort. får også beskjed om at det har oppstått et problem med en systemfil. flere gode råd? Lenke til kommentar
4WheelDrive Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 For å disable s-ata må du sette en jumper på hovedkortet. Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 må jeg gjøre det samme med acpi? Lenke til kommentar
lrw Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Hvilken bios versjon bruker du? Lenke til kommentar
lrw Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 last ned den siste bios versjon, 1.06 fra asus! Merk at du laster ned for riktig pcb versjon! Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Nforce2-chipset fungerer ikke med Win9x-teknologi. Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 er du sikker? mener du at jeg må ha xp? fant bare en bios-fil til A7N8X Deluxe på asus.com. regner med at det er den rette. Lenke til kommentar
lrw Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Hvilken hastighet kjører cpu'n på 333mhz eller 400? Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 fsb 400 her. (xp2500+) Du kan kjøre Win2000 eller WinXP på den, det går smertefritt. (*nix går og) Mulig du har fått mandag's kort, og da er det bare å dra å bytte det. Lenke til kommentar
lrw Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Hvis du har en xp 3000 med fsb 400 (Barton) må du ha den siste bios versjonen, 1.06! Hvis du dog har et a7n8x 400 ultra, med pcb 2.0 eller høyere trenger du ikke dette! Da støtter jeg tidligere nevnt innlegg på at det trolig er feil med hoverdkort! Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 skal prøve å oppdatere bios, flytte på pci-kort, og installere xp. hvis det ikke går tror jeg jeg drar å klager. glapp skrujernet da jeg satte på cpu-kjøler (vet det er en vanlig tabbe), men traff beskyttelsesplasten som sitter rundt socket, så jeg tror ikke det ble skadet av det. Lenke til kommentar
Edder Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Bruk Asus liveupdate. Da får du riktig bios og du slipper og bruke diskett. Prøvde meg med 98SE, det gikk heller dårlig. Kjører nå på XP Pro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå