PeterB Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Det er ikke så uvanlig og et betydelig samfunnsproblem. 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Definitivt. Men dog er nok det flere enn psykopater som opptrer som diktatorer hjemme i sitt lune rede, om enn bare fordi de er svært egoistiske og motparten ikke er det. Lenke til kommentar
smøllj Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 (endret) Følsomme mennesker blir kyniske når folk sårer og skuffer dem. .... Så løsningen er nok; bli kynisk så slipper du at folk sårer og skuffer deg. Så kan alle andre rundt deg bli psykopater, men ikke deg selv. Det er du for lite følsom til når du er kynisk. Men er du kynisk så er du jo litt psycho. Spør du meg så er de verste de som drar pessimissme inn i følelseslivet til andre. Det er de som skaper psykopaten. Jeg for eksempel, jeg fikk dårlig samvittighet for å låne bort en drøss horror-filmer til bestefaren min, fordi han snart er gammel nok til å tenke på det å dø. Jeg mener: Horror. Døden. Angst. Horror. Catch my drift? I følge deg da, så er jeg psykopat fordi jeg lånte bort masse horror til en gammel mann, fordi jeg ubevisst påførte han dødsangst og gikk derfor til angrep på min egen familie. Endret 23. juli 2012 av 501 1 Lenke til kommentar
smøllj Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 (endret) En skikkelig egoistisk psykopat kjenner du igjen i offentligheten når du får ham til å le spontant av noe som utsetter andre for personlige pinligheter. Men alle ler vel når de ser litt bløtkake-humor and stuff? F***e, jeg fyrer meg litt opp litt på dette temaet. Jeg sliter nok med psykoser selv til å trenge en snever snærk sitte og gi meg bæsjebart fordi han er redd for psykopater, men egentlig ikke utdyper hva personen selv mener er en psykopat. Det gir lite rom for ettertanke. Ettertenkere som leser dette kan vel selv ta og føle på psykoser ettertanker kan by på, så n***a please. Endret 23. juli 2012 av 501 1 Lenke til kommentar
PeterB Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2012 "Psykopat" er selvsagt et bredt og upresist begrep. Det er kanskje bedre å snakke om "psykopatiske trekk" og om at, hva man nå enn kaller dem, de terroriserer og plager sine nærmeste systematisk på mange ulike måter. 1 Lenke til kommentar
smøllj Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 "Psykopat" er selvsagt et bredt og upresist begrep. Det er kanskje bedre å snakke om "psykopatiske trekk" og om at, hva man nå enn kaller dem, de terroriserer og plager sine nærmeste systematisk på mange ulike måter. Jeg lurer på om ikke man lærer noe nytt i dag om den som leser dette kobler den almenne oppfattningen av psykopat sammen med mindreverdighetskomplekser. Jeg føler samfunnet har bedre nytte av å snakke om mindreverdighetskomplekser enn å slenge om seg med med ord som psykopat. Det er jo tross alt ett medmennesklig tema du tar opp, at vi må bekjempe ett visst problem. Men da synes jeg, som sagt, at man har bedre nytte av å snakke om mindreverd iblant oss enn enda mer fremmedgjøring gjennom uttrykk som psykopat. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 En psykopat er en person som ikke er et flokkdyr: Vedkommende har lite eller ingen empati med andre mennesker. De færreste med psykoser er psykopater: Faktisk er mennesker med psykoser underrepresentert i kriminalstatistikk: De gjør mindre galt og skader færre enn friske mennesker, relativt til antall. Følsomme mennesker ER veldig ofte egoistiske: De tror (innvendig) at verden dreier seg om dem og deres følelser og handlinger. Da lar være å fortelle sannheten av frykt for å såre, de forhåndsdømmer andre og antar at de er annerledes enn seg selv og har det mer gøy og lever mer spennende liv, og tror at de selv har det forferdelig. De tror at ting andre sier og gjør i alt for stor grad skyldes ting de selv har sagt eller gjort, og tolker andre mennesker sine handlinger som tegn alt for ofte, og leser ikke andre mennesker sine tegn eller signaler fordi de er for opptatt med sine egne følelser og å selv tenke hva andre tenker, som om andre mennesker var forutsigbare og enkle. Vel. Følsomme mennesker er egoSENTRISKE, ikke nødvendigvis egoISTISKE, men det er en farlig balansegang mellom disse to. 3 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 ...man har bedre nytte av å snakke om mindreverd iblant oss enn enda mer fremmedgjøring gjennom uttrykk som psykopat. Er det ikke en utdatert oppfatning at en mobber er svak og har dårlig selvtillit? Sannheten er ofte motsatt, at den som plager er sterk og nyter å ha makt over andre. 3 Lenke til kommentar
Trondergutt Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Tanta mi fikk en sånn psykopat i hus. Etter kun få måneders samboerskap hadde huset redusert seg over en million i verdi og barna av sikkerhetsgrunner sendt på fosterhjem.... Og en million på dette huset er godt over halvparten av opprinnelig verdi. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Tanta mi fikk en sånn psykopat i hus. Etter kun få måneders samboerskap hadde huset redusert seg over en million i verdi og barna av sikkerhetsgrunner sendt på fosterhjem.... Og en million på dette huset er godt over halvparten av opprinnelig verdi. Jeg forstår ikke. Dette høres interessant ut. Kan du fortelle mer om det? Lenke til kommentar
Trondergutt Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Tanta mi fikk en sånn psykopat i hus. Etter kun få måneders samboerskap hadde huset redusert seg over en million i verdi og barna av sikkerhetsgrunner sendt på fosterhjem.... Og en million på dette huset er godt over halvparten av opprinnelig verdi. Jeg forstår ikke. Dette høres interessant ut. Kan du fortelle mer om det? Kan vel skrive at galningens "oppussingsprosjekter" og knusing i raseri etterlot huset i temmelig trist forfatning.... Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 galningens "oppussingsprosjekter" og knusing i raseri etterlot huset i temmelig trist forfatning.... Noen burde gi ham et kurs i sinnemestring i julegave... Lenke til kommentar
Trondergutt Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 galningens "oppussingsprosjekter" og knusing i raseri etterlot huset i temmelig trist forfatning.... Noen burde gi ham et kurs i sinnemestring i julegave... Så absolutt. Fyren er uansett en uhelbredelig psykopat og burde vært laget en oversikt til alle landets kvinner med navn og bilde på slike mennesker. Lenke til kommentar
smøllj Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 ...man har bedre nytte av å snakke om mindreverd iblant oss enn enda mer fremmedgjøring gjennom uttrykk som psykopat. Er det ikke en utdatert oppfatning at en mobber er svak og har dårlig selvtillit? Sannheten er ofte motsatt, at den som plager er sterk og nyter å ha makt over andre. Det jeg mente var at det må da være bedre å snakke om/med ofrene for psykopater istedenfor å ta på oss rollen som jury og peke ut psykopater som egentlig ikke er fullblods psykopater. Lenke til kommentar
IQ84 Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 (endret) Jeg er livredd psykopater, har møtt to i mitt liv og blitt gode venner med dem begge. Det er bare så fordømt grotesk. Kalkulerende jævler som lever for å ødelegge andres liv, jeg gikk faktisk inn i en depresjon (altså, en skikkelig en) på grunn av disse... Det er bare så evig skummelt. Anbefaler alle å kjekke ut symptomene på nettet, det kan være hvem som helst, til og med folk du ikke kunne forestille deg. De kan ødelegge deg, vær så snill, les litt om det. Sjansen for at du kjenner en er faktisk ganske stor. Endret 21. august 2012 av LommeruskOp Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Kva skal du gjere om du kjenner ein? Lenke til kommentar
Memegawansi Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Kva skal du gjere om du kjenner ein? Du bør ikke stole på personen. Helst unngå kontakt, sagte men sikkert. Det er vanskelig om personen er i nær familie. Sett grenser. Ring politi om personen er voldelig. Til alle sammen: Man skal ikke gå rundt å diagnostisere folk, observer og bruk sunn fornuft og magefølelse. Det er en grense mellom det å være oppmerksom og det å være paranoid. 1 Lenke til kommentar
IQ84 Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 (endret) Jo, det er akkurat det du skal, og det siste du skal gjøre er å bruke magefølelse for å skille dem ut. Den lurer de lett som ingenting. Vet du hva som ligger i en psykopat? Kva skal du gjere om du kjenner ein? Løp for harde livet, uansett. Du kan ikke vinne, og du kan ikke forandre h*n(det er mange kvinnelige og, men mye vanskeligere og oppdage). Ingen kan vinne mot en psykopat, fakta faktatum. H*n kommer til å ødelegge deg, før eller seinere. Det er utrolig vanskelig å finne det ut før det er skjedd, så vær på vakt og les mye om det. Vær ærlig med deg selv, uansett hvor vondt det er å få vite det. Monsteret kan grave deg dypt ned i dritten. Endret 21. august 2012 av LommeruskOp Lenke til kommentar
Memegawansi Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Jo, det er akkurat det du skal. Vet du hva som ligger i en psykopat? Kva skal du gjere om du kjenner ein? Løp for harde livet, uansett. Du kan ikke vinne, og du kan ikke forandre h*n(det er mange kvinnelige og, men mye vanskeligere og oppdage). Ingen kan vinne mot en psykopat, fakta faktatum. H*n kommer til å ødelegge deg, før eller seinere. Det er utrolig vanskelig å finne det ut før det er skjedd, så vær på vakt og les mye om det. Vær ærlig med deg selv, uansett hvor vondt det er å få vite det. Monsteret kan grave deg dypt ned i dritten. Om du allerede er i forhold med en så er jeg enig. Men kjenner man til en eller er i ferd med å skape "relasjoner" så bør man trekke seg sagte istede for å "kritisere" på en måte. Det er lett å bli paranoid når man blir utsatt for traumer fra slike mennesker. En del av behandlingen for disse traumene er å lære seg å stole på personer igjen, men også være obs på personlighetstrekk. Som du er inne på, det finnes ikke empati i disse og de er livsfarlige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå