RottePostei Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Tenkte jeg skulle smelle sammen en barebone pc som jeg skulle se filmer med. Vurderer en AMD prosessor siden de er billigst, og lurer på hvor kraftig den må være for at divx,xvid(osv.)-filmer skal skli greit over skjermen. Hvilken prosessor anbefaler dere? Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Du klarer deg fint med en 5-600 mhz til divx. Men nå er det er Duron 1300 som er det laveste du får kjøpt. så Den funker mer enn bra nok til å se på Divx og sånt. Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 1. september 2003 Forfatter Del Skrevet 1. september 2003 Så denne som jeg fant hos komplett er mer enn god nok? Duron 1.3Ghz for 395.- Lenke til kommentar
chil Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Så denne som jeg fant hos komplett er mer enn god nok? Duron 1.3Ghz for 395.- du får en xp1800 for 50lapp mere enn duron 1,3ghz ......... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 ville gått for den XP1800'en hvis den koster 50kr mer Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 gå for xp 1800, den er kjøligere, og det fører til mindre viftestøy... + at den yter bedre Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Og hvis du bare skal bruke til å spille filmer kan du godt klokke den ned også, og greie deg med enda mindre kjøling. Bruker en gammel Athlon 1400 på 1000MHz, det er plenty bra nok. Kunne nok klokket den enda mere ned, men da ville den blitt for treig til å ta opp video fra TVkortet. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Og hvis du bare skal bruke til å spille filmer kan du godt klokke den ned også, og greie deg med enda mindre kjøling. Bruker en gammel Athlon 1400 på 1000MHz, det er plenty bra nok. Kunne nok klokket den enda mere ned, men da ville den blitt for treig til å ta opp video fra TVkortet. Det stemmer. Jeg hadde selv en ufrivillig nedklokking av min AMD XP 2200+ fra 133MHz FSB till 100MHz. Typisk så lå prosessoren ca 5 grader under normal temp. Selv om multiplieren er låst, så er det jo fullt mulig å klokke ned på front side bussen (FSB). Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 gå for xp 1800, den er kjøligere, og det fører til mindre viftestøy... + at den yter bedre palomino cpu'ene er da vel rakkern meg ikke kjøligere enn duron (spitfire).. dessuten blir det jo ikke automatisk mindre viftestøy, jo kjøligere prosessoren er - det kommer jo selvfølgelig ann på hvilken cpu-kjøler man hooker den up med Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 gå for xp 1800, den er kjøligere, og det fører til mindre viftestøy... + at den yter bedre palomino cpu'ene er da vel rakkern meg ikke kjøligere enn duron (spitfire).. dessuten blir det jo ikke automatisk mindre viftestøy, jo kjøligere prosessoren er - det kommer jo selvfølgelig ann på hvilken cpu-kjøler man hooker den up med De nye AMD XP 1800+ er av typen Thoroughbred og bruker således mindre strøm en de gamle Palmino baserte. Man kan enkelt sette på en regulator av typen Zalman Fanmate eller lign. for å sette ned turtallet på en allerede godt dimensjonert og stillegående kjøler/vifte. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Jepp, XP1800+ er en glimrende over- og under-klokker og undervolter. Hvis hovedkortet ditt støtter så lave spenninger som 1,1 eller 1,2V så får du den sikkert til å kjøre på orginal hastighet med passiv kjøler. (= kjøleribbe uten vifte) Det har jeg gjort tidligere på min gamle Athlon1000 @ 800MHz og 1,1V. Lydløst og deilig. (vel ikke helt lydløst da pga PSU-vifte og harddisk) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå