Gå til innhold

BK: bzzz bzzzzzzz


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunstnerisk preg som gjør det severdt. Mangler noe skarphet.

Kan prøve med noen tips. Det viktigste er et godt lyssterkt objektiv (går ut fra at du bruker systemkamera), videre er lyset viktig. Her bruker jeg selv ekstern blits med påsatt difuser/softboks. Dette er også noe man kan lage selv. Ta feks. matpapir å sett på blitsen, dette for å bli kvitt det værste høylyset/utbrenthet. Rask lukkertid er en fordel, for å få skarpere bilder, og så flytter insekter på seg ganske kvikt. Tålmodighet er også bra å ha. Håper det var til litt hjelp :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kunstnerisk preg som gjør det severdt. Mangler noe skarphet. Kan prøve med noen tips. Det viktigste er et godt lyssterkt objektiv (går ut fra at du bruker systemkamera), videre er lyset viktig. Her bruker jeg selv ekstern blits med påsatt difuser/softboks. Dette er også noe man kan lage selv. Ta feks. matpapir å sett på blitsen, dette for å bli kvitt det værste høylyset/utbrenthet. Rask lukkertid er en fordel, for å få skarpere bilder, og så flytter insekter på seg ganske kvikt. Tålmodighet er også bra å ha. Håper det var til litt hjelp :-)

 

tusen takk Melvin,dette skal jeg prøve se om jeg får til....prøver oppskriften,har tamron ld 28-200,5d cameras eller 600d canon...tar titter på dine og ser om jeg forstår,snilt av deg lage så fin oppskrift,takk og kjempesmil

Lenke til kommentar

Hei, kikk øverst på siden her, der finner du en fane som heter "Guider", klikker du deg inn der vul du finne mange fine artikler om fotografering - spesielt en tredelt artikkelserie om macrofotografering skrevet av Carsten Arnholm. De er lettfattelige og tar for seg mange forskjellige måter å macrofotografere på, Tror nesten alt du trenger å vite står der, anbefales :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...