jeanette roger Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 bzzz bzzzzzzz Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Kunstnerisk preg som gjør det severdt. Mangler noe skarphet. Kan prøve med noen tips. Det viktigste er et godt lyssterkt objektiv (går ut fra at du bruker systemkamera), videre er lyset viktig. Her bruker jeg selv ekstern blits med påsatt difuser/softboks. Dette er også noe man kan lage selv. Ta feks. matpapir å sett på blitsen, dette for å bli kvitt det værste høylyset/utbrenthet. Rask lukkertid er en fordel, for å få skarpere bilder, og så flytter insekter på seg ganske kvikt. Tålmodighet er også bra å ha. Håper det var til litt hjelp :-) 1 Lenke til kommentar
jeanette roger Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2012 Kunstnerisk preg som gjør det severdt. Mangler noe skarphet. Kan prøve med noen tips. Det viktigste er et godt lyssterkt objektiv (går ut fra at du bruker systemkamera), videre er lyset viktig. Her bruker jeg selv ekstern blits med påsatt difuser/softboks. Dette er også noe man kan lage selv. Ta feks. matpapir å sett på blitsen, dette for å bli kvitt det værste høylyset/utbrenthet. Rask lukkertid er en fordel, for å få skarpere bilder, og så flytter insekter på seg ganske kvikt. Tålmodighet er også bra å ha. Håper det var til litt hjelp :-) tusen takk Melvin,dette skal jeg prøve se om jeg får til....prøver oppskriften,har tamron ld 28-200,5d cameras eller 600d canon...tar titter på dine og ser om jeg forstår,snilt av deg lage så fin oppskrift,takk og kjempesmil Lenke til kommentar
Geir Kristiansen Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Utrolig fin innramming som gir en kjempefin dybde i bildet. Tar selv med meg de gode macro-tipsene ifra Aasum. Flott bilde. 1 Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Hei, kikk øverst på siden her, der finner du en fane som heter "Guider", klikker du deg inn der vul du finne mange fine artikler om fotografering - spesielt en tredelt artikkelserie om macrofotografering skrevet av Carsten Arnholm. De er lettfattelige og tar for seg mange forskjellige måter å macrofotografere på, Tror nesten alt du trenger å vite står der, anbefales 1 Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Spennende og stilig 3D! Fin innramming og nydelige farger. Blomsten er sylskarp. Tror jeg ville likt humla skarp også. Uansett et fantastisk bilde i mine øyne. Treffer meg helt ! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg