Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vokser skjegget fortere når man barberer seg ofte?

b16a

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det virker sånn fordi når man er glattbarbert synes veksten med en gang, og i og med de fleste får mer skjegg og mørkere hår med årene så er det lett å tro det henger sammen med barberingen.

Men jeg anbefaler å kutte ut den glattbarberte stilen. Har man litt skjegg holder det å trimme 1-2 ganger i måneden og etterveksten synes knapt, samtidig som huden ikke blir så irritert og man ser mindre feminin ut. Hjelper mot kulda gjør det og. Kun fordeler!

Lenke til kommentar

Det virker sånn fordi når man er glattbarbert synes veksten med en gang, og i og med de fleste får mer skjegg og mørkere hår med årene så er det lett å tro det henger sammen med barberingen.

Men jeg anbefaler å kutte ut den glattbarberte stilen. Har man litt skjegg holder det å trimme 1-2 ganger i måneden og etterveksten synes knapt, samtidig som huden ikke blir så irritert og man ser mindre feminin ut. Hjelper mot kulda gjør det og. Kun fordeler!

Hjelper mot kulda?

Men mindre du bor på svalbard, er det vell ikke akkurat så kaldt per idag at det er nødvendig med skjegg for å holde varmen :)

Lenke til kommentar

er det noe man kan gjøre for at skjegget skal vokse raskere? har så og si nesten ingenting, er 17 år...

Hvis man har liten skjeggvekst så tror man sikkert det er fint med kraftig skjeggvekst,mens hvis man har kraftig skjeggvekst som meg så opplever man faktisk at det også kan være irriterende....

Har kompiser som ikke har ordentlig skjeggvekst i det hele tatt,en kar får fremdeles bare fjon i trynet i en alder av 30 år,han er litt babyface enda,og blir ofte spurt om leg.

Lenke til kommentar

men er det ikke sånn at jo mere man barberer seg jo stivere/hardere blir skjegget? er jo sånn med håret på hode, har man veldig tynt hår og skinner seg mange ganger så får man tykkere hår og det vokser tettere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...