VagaStorm Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 (endret) Hei. Jeg har "arvet" en mazda demio 1999 modell etter mine foreldre. På lengre turer, og særlig i litt ruskete vær, kjennes det ut som motoren mer eller mindre kveles, uten at den dør, men jeg har noen ganger måttet stoppe for å komme i gang igjen. Hvis jeg heller på kondens fjerner, forsvinner stort sett problemet mer eller mindre med en gang, eller det blir i alle fall minimert til et et nivå hvor bilen funger forholdsvis bra. Bør det være nødvendig og fylle dette ofte? Oftere enn jeg vanligvis ville fylt bensin uten problemet. Radiatoren har vært lekk(det var tydelig at det la seg noe frostveske i den "pannen" under radiatoren), men det ser ut til å ha løst deg etter at jeg fylte på radiator forsegler. Det ser ut som det renner "noe" på høyre side av motoren litt under fordeleren, ikke nok til at det er vått, men nok til at jeg ser at det ikke er tørt. Jeg har etterfylt noe kjøleveske også etter at radiator sluttet å lekke, men ikke mye. Er dette: http://biltema.no/no...ktetning-36637/ et alternativ hvis der er snakk om en liten lekkasje eller er det noe ræl som bare gjør vondt verre? Jeg er forholdsvis sikker på at det ikke lekker olje, da denne ser ut til å holde seg helt stabil. Litt før jeg overtok hadde de den på en service, og bla tennplugger ble byttet. Etter at de fikk problemet, hadde de den på verksted hvor de byttet fordeler uten at det løste problemet før pappa fylte på kondensfjerner. Kan noteres at siden jeg bor slik at det er raskere og gå eller sykle til jobb, er ikke bilen ofte i bruk og ofte kan stå i en uke uten å bli kjørt. Endret 23. juli 2012 av VagaStorm Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Ang kondens; siden det kan virke som at det skjer "noe" når du bruker kondensfjerner, bør du heller vurdere å få fatt i kondensfjernere som faktisk virker som de skal: TriPak (som selges hos flere bilrekvisita-butikker, samt jula) bensinbooster er effektiv, og QMI Drivstoff-forbedrer er enda bedre. Begge deler har jeg brukt/bruker på mine kjøretøy, med suksess. Så bør du ta en langtur, minst et par-tre timer, for å få litt sirkulasjon på drivstoffet. Angående radiatortetting har jeg aldri vært borti noe som bare kan helles i og som virker over tid. Jeg vil tippe at du bør få radiatoren fikset, evt skaffe en ny. Alt etter hvor du bor finnes det egne radiatorverksteder, som kjapt kan gi deg et prisoverslag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå