Thomza Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Hei! Har forsøkt å søke på google, men det kommer bare opp masse ubrukelig svada. Finnes det noen enkel måte å få Gmail til å automatisk printe ut en mail og/eller vedlegget fra en mail? Mitt eksempel: Får jobbordrer fra f.eks. [email protected] Emne: Arbeidsseddel, jobb 206123 Vedlegg: arbeidsseddel 206123.pdf Mailene klarer jeg å filtrere ut som jeg vil i Gmail, men jeg finner ingen setting for å skrive ut automatisk fra filteret. Finnes det en annen måte å løse dette på? Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Du kan løse det via Outlook. Sette opp regelverk at mailen skal printes. Har ikke prøvd det selv, men man har printfunksjon tilgjengelig ved bruk av "Rules and alerts". Lenke til kommentar
Thomza Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2012 Ja, det kunne vært løst på den måten, men maskinen er ikke alltid innlogget på Outlook, og utskriftene skal helst komme umiddelbart, eller så snart som mulig. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Dersom printeren din har en printserver som man kan sende mail til for å få utskrift, så kan du jo bare forwarde mailene fra filteret ditt? Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Er det variabelt antall vedlegg? Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 I og med at Gmail er en webtjeneste må du ha et program på lokal maskin (eller en printserver som godtar epost) for å få til dette. Gmail kan ikke pushe utskrift direkte på skriveren uten brukerinteraksjon, iallfall ikke uten en spesialskrevet nettleser som godtar dette. 1 Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 FEks: http://www.namtuk.com/autoprintemail.aspx 70USD, virker som en billig og grei løsning. 1 Lenke til kommentar
Thomza Skrevet 24. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2012 Er det variabelt antall vedlegg? Ja. Takk, skal sjekke ut nevnte side =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå