Gå til innhold

Canon Lanserer EOS-M

Anbefalte innlegg

Personen som skrev dette bør aldri nevnes, man bør aldri gå inn på siden hans og man bør hvertfall ikke trykke på noen av linkene og/eller donere penger. Det er best hvis han bare dør ut.... og derfor forblir denne bloggeren anonym fra min side.

Det var da voldsomt. Dette er en fanboy som skryter produktene han liker opp i skyene og er helt åpen på at han gjør dette for å tjene penger. Ja, han kommer med overdrevne og tvilsomme påstander i ivrighetens navn, men det kvalifiserer da ikke til en slik hets og fordømming som du leverer her? Personlig syns jeg det er underholdende å lese folk som er så glødende interessert at de tar alle nevnbare positive aspekter og blåser dem ut av proporsjon. Spesielt når det er helt tydelig at det er nettopp det de gjør.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

EF-adapteret? Dette er noe annet enn EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM med en EF-M adapter på.

Den optiske konstruksjonen er annerledes (17 elementer og 11 grupper på EF-m mot 15 elementer og 12 grupper på EF-s). Nærgrensen er endret fra 85 cm til 1m. Blendertallet er også endret fra f/4-5,6 til f/4,5-6,3. Den annerledes konstruksjonen har selvsagt konsekvenser for vekt og størrelse. Vekta er slanket fra 375 gram til 260 gram. Diameteren er slanket fra 70 til 60,9 mm og lengden er kortet inn fra 111 til 86,5 mm.

Å kalle dette for et stort EF adapter er intet mindre enn skivebom.

Lenke til kommentar

Tråden har ligget i dvale i to år og ble vekket opp av først ryktet om EF-m 55-250 og så bekreftelsen av EF-m 55-200. At noen responderer kort tid etterpå med å kalle noe en EF-adapter, tolker jeg som en respons på det som ble skrevet nå og ikke på noe som ble skrevet for to år siden.

Edit: Flere som var kjappe på labben.. :p

Edit 2: En annen endring mellom de to objektivene er at lengste tele er redusert fra 250 til 200 mm.

Pc lynet: Beklager om jeg tolket deg feil. Du må gjerne utdype hva du mente med EF adapter og hva som er alt for sent.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget mitt Simen1 er at Canon tydelivis trodde at bruk av EF adapter med eksisterende objektiv var en god løsning, det var det ikke. Nå er jo EOS-M på vei ut i Europa og USA. Versjon to er ikke lansert utenfor Asia. Canon har rett og slett sovet i timen når det gjelder speilløst og de får de svi for.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...