flowerpot Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Jeg har faktisk opplevd at enkelte kort degraderes over tid dersom PCBen blir 'bøyd' av for mye vekt. Virkelig? Interessant. Hvis det er reelt så er jo det noe som går på garantien til kort som kommer med slike blokker montert fra fabrikk. I tillegg så kan det være en del som forsøker å skjule diverse brukerfeil - noe de kan tape mye penger på. Kan ikke helt tenke meg til hva akkurat det skulle være som ikke ville latt seg påvise. Hvis man har en feil så skal man beskrive den så godt man kan før det blir sendt inn til en eventuell reparasjon. Man kan jo prøve seg på en løgn for å få det på garantien hvis man har hatt ett uhell, men slikt kan fort straffe seg da dem ikke er tullinger som jobber med slikt til vanlig. Så det er jo en risiko man eventuelt burde fått lov til å ta, som enkelte gjør uavhengig om det er snakk om vannblokk eller ikke, så får man jo selv vurdere hva oddsen er for om dem kjøper unnskyldningen din. Hvis man har skrapt borti ram eller noen kretser, så er det ganske dumt å tro noe annet enn at man får betale for reperasjonen selv og eventuell anmeldelse for forsøk på svindel. Så det er jo en risiko man får ta. Tror ingen seriøse forhandlere kjøper den. Med andre ord så gjorde de det enkelt for seg selv - fjerner en kjøleløsningen så får de ikke garanti. På denne måten sparer de tid og penger som er kritisk for en bedrift. Riktig. Jeg synes dem da gjør det litt for enkelt for seg selv enn det man burde være tillatt å komme unna med egentlig. Hvis det har vært grundig nok kvalitetskontroll før kortet blir sendt ut så skal det i grunn være rimelig greit å fått fastslått om det er produksjonsfeil eller brukerfeil. Kanskje det blir EVGA på meg neste gang. Virker som dem hvert fall har tillit til sine rutiner på kvalitetskontroll. Lenke til kommentar
Gigahertz Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 (endret) Virkelig? Interessant. Hvis det er reelt så er jo det noe som går på garantien til kort som kommer med slike blokker montert fra fabrikk. Det er nok ingen kort som kommer med en kjøleløsning som er tung nok til å faktisk bøye PCBen av åpenbare grunner. Dette var et eksperiment med en ganske enorm kjøler - for moroskyld. Kan ikke helt tenke meg til hva akkurat det skulle være som ikke ville latt seg påvise. Det er en stund siden men jeg klarte faktisk å knekke av en bit på kortet en stund etter at jeg demonterte kjøleren og brøt advarselen over skruene om at dette bryter garantien. Det jeg gjorde var å skru alt på plass, feste fast advarselen og sende kortet til RMA. En stund senere så fikk jeg et nytt kort. Endret 23. juli 2012 av Gigahertz Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Det er nok ingen kort som kommer med en kjøleløsning som er tung nok til å faktisk bøye PCBen av åpenbare grunner. Dette var et eksperiment med en ganske enorm kjøler - for moroskyld. DC2 kjøleren er synlig faretruende tung. Lenke til kommentar
Gigahertz Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 DC2 kjøleren er synlig faretruende tung. Når jeg tenker meg om så bare glem det: ... Lenke til kommentar
flowerpot Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Det er en stund siden men jeg klarte faktisk å knekke av en bit på kortet en stund etter at jeg demonterte kjøleren og brøt advarselen over skruene om at dette bryter garantien. Det jeg gjorde var å skru alt på plass, feste fast advarselen og sende kortet til RMA. En stund senere så fikk jeg et nytt kort. My hat goes off to you sir Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Er det ikke snart på tide å avlive myten om at vannkjøling er den defacto løsningen mtp minst mulig støynivå? Støtter dette 235% hvem trenger vel vann for å lage en stille maskin ?? Lenke til kommentar
Gigahertz Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Støtter dette 235% hvem trenger vel vann for å lage en stille maskin ?? De som kjøper vannkjøling gjør det for høyest mulig overklokk med lavest mulig støynivå. Det beste fra begge verdener - noe som ikke er mulig med luftkjøling. Dersom en 'bare' ønsker en stille maskin så kan jeg være enig med at det er unødvendig med vannkjøling - men da blir også en høy overklokk uaktuelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå