Gå til innhold

15 åring, ønsker kraftigere overkropp

Anbefalte innlegg

Er 15 år, relativt tynn, men har litt for mye fett på magen. Ønsker mer markerte bryst- og magemuskler, samt en rettere kroppsholdning. I tillegg vil jeg ha kraftigere armer. Hva er den mest effektive treningsformen for meg, for å øke muskelmassen samt og rette opp kroppsholdningen min. Vurderer derfor å begynne på treningssenter. Noen som har tips til øvelser evt. treningsprogram for meg? Slenger med et bilde av hvordan overkroppen min ser ut.

Takker på forhånd for svar! :-)

post-275177-0-02757000-1343004602_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo noen år igjen å vokse, så du vil jo derfor bli større etterhvert. Men, til saken din. Har noen venner som bruker program fra denne siden: http://www.bodybuilding.com/ . Men, dette er vel først og fremst noen som satser veldig høyt og er villige til å ofre mye tid.

Ellers er det alltid mulig å benytte seg av en PT på et treningsstudio. De lager som regel et treningsprogram personlig til deg og dine mål - og det er gratis så lenge du er medlem :)

Lykke tel!

Lenke til kommentar

For all del ikke start rett på et bodybuilding program. Da kommer du garantert til å overtrene og skade deg. Start på et treningssenter, få en trener/PT der til å sette opp et program til deg. Følg det oppstartsprogrammet i 1-2mnd, sett opp oppfølgingstime å få satt opp et nytt program av trener igjen eller kom tilbake å spør her.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Var i akkurat samme situasjon som deg for et par år tilbake. Husker jeg begynte med Tech Nutrition sitt program som heter RYP (Release your potential). Et flott program hvor du får laste ned en gratid PDF fil på rundt 30-40 sider, mener jeg å huske, som opplyser deg om det du trenger. Jeg merket stor fremgang med programmet, selv med dårlig kosthold(!), og jeg ville brukt det den dag i dag om jeg ikke kom over SL.

Jeg anbegfaler deg det på grunnlag av at det er et svært enkelt program, du vil se resultater fort med riktig kosthold og motivasjon og det er en flott introduksjon til styrketrening i seg selv.

https://www.tn.no/ryp - PS: Ikke la deg friste av alle de kosttilskuddene de prøver å selge deg. Du klarer deg fint uten. Hvertfall i starten. Lykke til!

Lenke til kommentar

ville vel anbefalt deg å begynne å løfte med lette vekter, lære teknikker og stangbaner FØR du begynner med noenting som helst annet! øvelsene som du bør begynne med er: markløft (dette er en av de få øvelsene som trener nesten hele kroppen i ett løft), knebøy (viktig med sterke bein) og benkpress.

perioden som du bør bruke på teknisk trening vil jeg anbefale deg å legge på ett år. 12 måneder. det kommer du til å få MYE igjen for senere i livet.

istendenfor å kaste bort tid og penger på treningsstudio, begynn heller med styrkeløft. De vil si det samme til deg som jeg har skrevet til deg her. Og så vil jeg på det sterkeste anbefale at du skriver en treningslogg, sånn at du slipper å huske i hodet hva du skal løfte, hvordan du skal løfte det osv.

finner mer info om klubber ++ div på denne siden: http://www.vektlofting.no/Sider/Innhold.aspx

lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...