Boil-in-bag-ris Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Det står ofte i husleie annonser "ingen gjenboere". Jeg har en venninne som sier at det betyr at det ikke er spøkelser der Har prøvd å google det og leste noen steder at noen mener det betyr at ingen kan se inn i leiligheten. Jeg trodde først det betydde at huseier ikke ønsket noen av de tidligere leietakerne tilbake igjen. Er det det høres ut som for meg Men jeg vet ikke.. eneste jeg vet er at det rett og slett blir for dumt med "ingen gjenferd som går igjen der".... Lenke til kommentar
Hole Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Riktig den med at man ikke kan se inn i leiligheten. Usikker på nøyaktig hvordan dette er definert. Det er vel mulig å se inn i leiligheten dersom man går helt inn til et vindu, men det er vel kanskje snakk om at naboer ikke har direkte innsyn, eller at man ikke har direkte innsyn fra gaten. Lenke til kommentar
what_no2000 Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 (endret) "gjen|boer el. ~buer m2 nabo som en bor rett overfor" Se bokmålsordboka: http://www.nob-ordbo...&ordbok=bokmaal I en boligannonse vil nok begrepet ofte tøyes til å bety at man ikke kan se inn i leiligheten/huset ditt fra naboens vinduer. I så fall kan man oppleve at f.eks en leilighet i 4. etasje med en 3 etasjes blokk rett ovenfor, vil bli annonsert som "ingen gjenboere" siden det ikke er noen leiligheter rett ovenfor (du ser over naboblokken), mens en leilighet i etasjen under ikke vil bli annonsert på samme måte. Endret 23. juli 2012 av what_no2000 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå